Megerősítették: fizetős lesz a Citromail – az új tulajdonos kiszámíthatóbb bevételeket remél

Megerősítették: fizetős lesz a Citromail – az új tulajdonos kiszámíthatóbb bevételeket remél
A Fjordmail International azt reméli, hogy a felhasználók hajlandók lesznek kifizetni havonta közel 2 ezer forintot az eddig ingyenesen használható, elsősorban reklámbevételekből finanszírozott szolgáltatásért.

Tavaly júniusban a Media1 számolt be arról elsőként, hogy a magyar Central Médiacsoport (a korábbi Sanoma Media Budapest jogutódja) eladja az ingyenesen használható Citromail levelezőszolgáltatást a norvég Fjordmail International cégnek. Néhány hét múlva azt is bejelentették, hogy az eladás sikerrel lezárult. A Central Médiacsoport azzal indokolta az eladást, hogy a jövőben más új online szolgáltatások elindítására kíván fókuszálni.

Akkor még senki nem említette, amit most a Telexnek a Fjordmail International megerősített, nevezetesen azt, hogy a felvásárolt e-mail szolgáltatás az idei évben fizetőssé alakul. Méghozzá nem is keveset, havi 1.999 forintos díjat fognak elkérni a felhasználóktól. (Összehasonlításként: az egyik legnépszerűbb e-mail szolgáltatás, a Google GMail szolgáltatása, ha valakinek nem elegendő az ingyenesen biztosított 15 gigabájtos tárhely, akkor havi bruttó 690 forintért bővíthető fel 100 gigabájtosra – igaz, reklámmentességről ebben az esetben sincs szó.)

A Fjordmail azt közölte a Telexszel, hogy miután a reklámalapú modellről előfizetéses alapra helyezik át a Citromail működését, ezért cserébe

  • teljesen eltüntetik a felületről a hirdetéseket,
  • javítanak a szolgáltatás minőségén,
  • ami fejlettebb kamuprofil- és spamszűrést jelent majd.

A cég azzal magyarázta a változást, hogy a hirdetési bevételek csökkennek, és nem várható a trend megfordulása.

Hozzátették:

„Megértjük, hogy néhányan nem fogják pozitívan fogadni a változást, és előre elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségért, amit ez okozhat”, de ahhoz, hogy egy „magas színvonalú levelező szolgáltatást” lehessen fenntartani szerverekkel, rendszergazdákkal és ügyfélszolgálattal, ahhoz „kiszámítható bevételekre” van szükség."

A cikk teljes tartalma a Média1 oldalán érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: citromail, e-mail