Megállíthatatlannak tűnik a TikTok

Megállíthatatlannak tűnik a TikTok
A Learnbonds.com által összegyűjtött adatok szerint 2020 januárjában a TikToknak már napi 41,27 millió aktív felhasználója volt, és a lendület nem csökken. Az alkalmazást ezidáig a Sensor Tower szerint már 1,5 milliárd feletti felhasználó töltötte le 155 országban, 75 nyelven.

Figyelemre méltó, hogy az egykori kizárólag tiniappnak tartott platform rajongóinak kormegoszlása az Egyesült Államokban változóban van, itt a felhasználók 43%-a már a 20-39 év közötti korosztályból kerül ki - írja a Follow Me Influencer Marketing Ügynökség blogja. De a napi aktív felhasználók többsége Z generációs. 2019-ben az Androidról érkező látogatók 37,2%-a 10–19 éves volt. Ezt a korcsoportot a 20–29 év közötti felhasználók követték 26,3% -kal, majd a 30-39 év közöttiek 16,7%-kal, de a 40-49 közöttiek is már 13,8%-al, az 50 felettiek pedig 5,6% képviseltették magukat. Az alkalmazás mindkét nem körében kedvelt (a felhasználók 56,5%-a nő, 43,5%-a férfi).

„Magyarországon a korfa még néhány évvel lejjebb található, mint az USA-ban, mivel tömegesen később kezdődött a TikTok elődjeként számontartott, musical.ly elnevezésű alkalmazás használata”, véli Karvalics Attila, a hazánkban legtöbb TikTok influencert foglalkoztató Follow Me Agency tulajdonosa. A TikTOP Fesztivált is szervező cég vezetője szerint itt az idő, hogy a jövő fogyasztóit megnyerjék a márkák ezen a platformon is, ahol szerinte már több mint egymillióan találhatóak meg hazánkból is. „Most érdemes befektetni a stratégiailag gondolkodó brand-eknek, később már nehezebb és drágább lesz”, véli Karvalics. Ráadásul a szülőket is a gyerekeken keresztül lehet megnyerni, s ezt a TikTokon tömegesen meg lehet tenni, azaz hatalmas vásárlóerő mozdítható meg azonnal is a hosszabb távú szempontokon túl. A teljes poszt itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!