Marketingfogások, amelyek segítenek leküzdeni a koronavírus nehézségeit

Marketingfogások, amelyek segítenek leküzdeni a koronavírus nehézségeit
A koronavírus járvány világszerte drasztikusan megváltoztatta a vállalatok működését. Ma már nincs kétség afelől, hogy nem is fogunk visszatérni a pandémia előtti világrendhez. Az eltelt idő alatt azonban kiderült, mik azok a marketingfogások, amik valóban segítenek átlendülni a nehézségeken.

A pandémia hatására felgyorsult a digitalizáció és még azon vállalatok esetében is igaz ez, amik korábban bizalmatlan hozzáállást mutattak ezzel a trenddel kapcsolatban. A figyelemért folytatott verseny fokozódik, ahogyan a fogyasztókra nehezedő nyomás is a második hullám kezdetével - írja a mediapiac.com.

Egy jó digitális marketing stratégia segít, hogy ebben az időszakban is hatékonyan működhessenek a vállalatok. Az alábbiakban felsorolunk néhány olyan tendenciát, amely a koronavírus idején eddig hatásosnak bizonyult.

Referral marketing az új ügyfelek megszerzéséhez

A mai fogyasztót nem a mutatós Facebook hirdetések vagy kedvezményes vásárlási lehetőségek vezérelnek, hiszen ezekből egyre több van, az elmúlt hónapokban pedig egészen fullasztóvá vált az a hirdetési közeg, ami a közösségi média felhasználóit körülveszi. Sokkal inkább hajlamosak döntéseket hozni a tapasztalatok, az övék vagy a körülöttük élők által vezérelve. A referral marketing ebben a hangulatban sokat segíthet a potenciális fogyasztók megszólításához, különösen az olyan szegmensekben, mint az online élelmiszerboltok, az ed-tech, az FMCG és a divat / kiskereskedelem.

Fontos azonban, hogy soha ne kérjük nyíltan az ajánlást. A ThinkAdvisor referral marketinget körüljáró cikke rávilágít arra, hogy ezzel a módszerrel nem ajánlásokat, csak neveket lehet szerezni egy listára. A fogyasztók kínosan érzik magukat, ha ajánlaniuk kell egy terméket, vagy esetleg továbbküldeniük a közösségi médiában valaki számára. Ezért sokkal jobb megoldás az, ha a márkák „jutalmazzák” valahogyan az ajánlásokat. Ez nem kell hogy feltétlenül pénzjutalmat jelentsen, az is megfelelhet egyes esetekben, ha csak többször emlékeztetjük a fogyasztót, hogy nagyra becsüljük a segítségét.

Mikroinfluencerek által vezetett kampányok

A mikroinfluenszerek már korábban is nagy segítséget jelentettek a kisebb vállalkozások számára azáltal, hogy jóval olcsóbban lehetett rajtuk keresztül eljuttatni az üzenetet az egyes fogyasztói csoportok felé. Az influenszermarketing drága dolog, különösen ha jól ismert, sok követővel rendelkező profilokra fáj a hirdetők foga. Sokszor azonban kevésbé hatékony egy jól bejáratott profil, hiszen minél több követője van valakinek, annál nehezebben tudja megteremteni azt a személyes légkört, ami bizalmat szül a fogyasztókban. Éppen ezért a közösségi médián belül egyfajta elmozdulásnak lehetünk tanúi, amely a mikroinfluenszerek bevonásával, a kisebb csoportokra fókuszáló hirdetéstípusok irányába történik.

Például, ha az e-élelmiszerboltosok szeretnék megszólítani közönségüket a város egy meghatározott területén, akkor az egyik legnagyobb kisebb közösség, pl. lakásközvetítő anyuka, egy közkedvelt újságárus, egy lakóközösség elnöke lehetővé teszi számukra, hogy jobb kapcsolatot teremtsenek a potenciális környékbeli ügyfelek. Az influencerekkel való kapcsolattartás során a vállalatoknak inkább az érdekképviselet létrehozására kell összpontosítaniuk, nem pedig termékeik reklámozására. Ez a tartalom intelligens felhasználásával érhető el kampányaik során.

A mikroinfluenszerek hatásáról rengeteg cikk jelenik meg nap mint nap, de ezek közül talán a legérdekesebb friss példa annak a szingapúri kozmetikummárkának az esete, amelynek megjelenése éppen a koronavírussal kapcsolatos lezárások idejére esett. A vállalat ahelyett, hogy késleltette volna a márka bevezetését, változtatott a terven és a helyi véleményvezérek nyújtotta lehetőségeket kezdte el kiaknázni. Mivel ezeknek az influenszereknek a követői sokkal elkötelezettebbek a niche iránt, amit a márka képvisel, hiába vannak kevesebben, az eladási számok magasabbak. A cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!