A sajtó és a marketingesek örök csatájában nincsenek igazi győztesek. A marketinges azt szeretné, hogy az jelenjen meg, amit ő szeretne, az újságíró sokszor azt, hogy valami olyasmi, de legtöbbször a kukának sikerül célozni a sok munkával előállított anyagokat egy rosszul időzített kiküldéssel.
Ne küdd este, éjjel, vagy hajnalban! - állítja egy mostanában megjelent kutatás. Ekkor ugyanis legtöbbször az online kiadványoknál csak ügyeletesek lézengenek. A nappali létszám nagyobb esélyt ad a megjelenésre.
Az esti kiküldés belekeveredik az újságírók magánleveleinek idejébe és nem csak elutasítást, de még ellenérzéseket is kelthet a zaklatás jellegű kommunikáció.
Ennél is rosszabb bármikor is kiküldeni egy hírérték nélküli anyagot. A felszínesen megfogalmazott, önreklámhordozó szinte biztosan törlésre kerül. Ahhoz már nagyon uborka szezonnak kell lenni, hogy egy ilyen keresztül menjen akár egy igényesebb blogon is.
A megfelelő kommunikációs stratégia persze általában még mindig a tankönyvekben tanított hétfő és péntek elkerülése.
A napközbeni, lehetőleg délelőtti kiküldés legalább az olvasásig elviheti a leggyengébb sajtóanyagot is.
Mindent felülír persze a hírérték, amely azonnali és instant igényeket kelt, ekkor is kell tudni reagálni, kiszolgálni a médiát, a megfelelő válaszokkal, a megfelelő üzenetekkel, a megfelelő stílusban.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!