
Az online chat alkalmazások, Facebook beszélgetések és Twitter üzenetek korában, keveseknek jutna eszébe, hogy talán az egyik legjobb módja az ügyfelek elcsábításának épp egy-két jól megkomponált SMS lehet. Hiába csökken éves szinten akár 10-15%-al az elküldött SMS-ek száma egyes fejlődő országokban, a statisztikák alapján nagyon is megéri telefonjukon bombázni a vásárlóinkat.
Az egyik vonzereje az SMS-nek, hogy szinte biztosan célba ér. Az adatok azt mutatják, hogy míg az e-mailek csupán 22%-a kerül elolvasásra, addig az SMS-ek 98%-a jut el az ügyfélhez, ráadásul attól sem kell félnünk, hogy a spam-ek közé kerül reklámanyagunk. Arról nem is beszélve, hogy az SMS üzenetek 97,5%-a 5 másodpercen belül megtekintésre kerül.
Nem csak rendkívül gyors, de meglepően hatékony marketing eszköz is az SMS. A felmérés szerint akár 8-szor eredményesebb az ügyfelek meggyőzésében, mint a hagyományos e-mail.
Mindemellett a vásárlók kifejezetten kedvelik ezt az értesítési formát, legalábbis a megkérdezettek 68%-a nyilatkozta, hogy szeretne-e ajánlatokat kapni SMS-ben.
A legnagyobb előnye és egyben hátránya is az SMS-nek a személyes és bizalmas jellege. Sokkal megfontoltabbak és körültekintőbbek vagyunk, amikor telefonszámunkat kell megadni, miközben e-mail címünket örömmel használjuk minden regisztrációnál. Ebből kifolyólag az SMS marketing gyakran a már meglévő ügyfelek értesítésére korlátozódik. Azonban ha ezt ügyesen tesszük, akkor meglévő fogyasztóbázisunkat jó időre magunkhoz láncolhatjuk.
A Texmarketer szolgáltatásairól szóló blog bejegyzései egyébként itt találhatók.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!