Regisztrálj Google Business fiókot!
Ahhoz, hogy a lokális célú keresésekre a Te vállalkozásod jelenjen meg a Google top találatai között, először is létre kell hoznod a Google Cégem profilod. A regisztráció mindenki számára teljesen ingyenes, mégis nagyon kevés vállalkozás használja ki ezt a lehetőséget! Figyelj arra, hogy a Google Cégem fiókod csak akkor lesz aktív, ha a kipostázott fizikai levélben megadott kódot beaktiválod az online felületen. Ha már rendelkezel Cégem fiókkal, de szeretnéd tovább javítani a helyezéseidet a térképes találatok között, muszáj optimalizálnod a jelenléted pár fontos SEO faktor alapján! Ilyen elemek például a vállalkozásod megnevezése, elérhetősége, felhasználói értékelései, és még számos más tartalmi rész, amivel jelentős előnyre tehetsz szert a versenytársaidhoz képest.
Név, cím, telefonszám
Ez a három adat (név, cím, és a telefonszám) a leglényegesebb információk közé tartozik, ezért a Google számára is magas prioritással bír. Fontos, hogy az összes aloldalon - például a láblécben -, ugyanabban a formátumban és sorrendben szerepeljenek, mint ahogy korábban a Google Business fiókban megadtad. A cégnevet tovább tudod optimalizálni, ha a márkanév mellett feltüntetett azt az 1-2 legfontosabb fókusz kulcsszót is, amivel a vállalkozásod foglalkozik, például: Margaréta Cukormentes Cukrászda. A megfelelő kulcsszavak megjelölésének köszönhetően relevánsabb lehetsz az üzletileg fontos kifejezésekre, ezért hosszú távon a Google is előrébb fog sorolni találati listában.
Figyelj a tartalmi elemekre!
A SEO 3 alappillére közül az on-page, azaz tartalmi elemek, a lokáció alapú keresőoptimalizálásban is jelentős szerepet játszanak. Ennek a legfontosabb összetevője - a Google cégem profil helyes kitöltése mellett - a weboldalad kapcsolati aloldalára vonatkozik. Figyelned kell rá, hogy a számodra kulcsfontosságú település, város vagy régió megjelenjen a kapcsolati oldalad címében, meta leírásában, címsorokban, a tartalomban, valamint a képek címében és alternatív szövegében is. Emelett használhatsz különböző schema kódrészleteket (markup) is, amivel pontosítani tudod a címet, irányítószámot, sőt meg tudod adni, hogy a Google térképen hol helyezkedik el a céged szélességi és hosszúsági értékek alapján.
Szerezz releváns értékeléseket!
A Google algoritmus számára az egyik legfontosabb érték, ha valós felhasználói visszajelzéseket talál egy profilon. Épp ezért erre kiemelten fontos figyelmet fordítanod és ha van rá lehetőséged mindig kérd meg az ügyfeleidet, vásárlóidat, hogy értékeljék a szolgáltatásodat és osszák meg véleményüket. Ezzel nem csak SEO-ban leszel kiemelkedő, de a márkád ismertségét, a hitelességed, és a továbbajánlás esélyét is nagymértékben növelheted. Ha organikus forrásból szeretnél látogatókat szerezni, mindig gondolkozz hosszú távon. A keresőoptimalizálással ugyanis nem tudsz rövid idő alatt radikális változásokat elérni, azonban a befektetett idő és energia közép- vagy hosszútávon megtérül. A folyamatos építkezés, a trendek követése, a versenytársak stratégiájának figyelése, a felhasználói igények kiszolgálása és a megfelelő elemek finomhangolása kimagasló eredményeket hozhat a vállalkozásod életében!
Szesztay Péter
A BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjeként közepes- és nagyvállalatoknak segít növekedni online marketing eszközökkel. A non-profit linképítés program megálmodója, elkötelezett híve a fenntartható üzleti megoldásoknak.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!