Magyar nyelvű applikációval és ügyfélszolgálattal ünnepli első magyarországi születésnapját a Lightyear

Magyar nyelvű applikációval és ügyfélszolgálattal ünnepli első magyarországi születésnapját a Lightyear
Magyar nyelven is hozzáférhetővé teszi befektetési platformját a Lightyear, amely robbanásszerű növekedést produkált magyarországi működésének első évében. Az egyszerű, alacsony költségű befektetési lehetőségeket kínáló pénzügyi startup további innovatív befektetési termékekkel, például modellportfóliókkal szeretné még hatékonyabbá és vonzóbbá tenni a megtakarítások kezelését a magyar befektetőknek is.

A kezelt vagyonban 2023-ban 20 százalékot megközelítő havi növekedési ütemet felmutató Lightyear nagyszerű ajándékot gondolt ki magyarországi felhasználóinak: az egyéves hazai működésének alkalmából platformját már magyar nyelven is hozzáférhetővé teszi.

„Az első magyarországi évünk nagyszerű volt" – jelentette ki Martin Sokk, a Lightyear vezérigazgatója és társalapítója, aki szerint a legjobb döntésnek bizonyult, hogy a magyar lett a fintech cég első eurózónán kívüli részpiaca. „A magyar befektetők részéről óriási az igény a költséghatékony és kényelmes globális befektetésekre, ami abban is megmutatkozott, hogy Magyarország 2023-ban az egyik leggyorsabban növekvő piacunk volt" – tette hozzá Martin Sokk, aki szerint ezzel mi váltunk a 22 európai országban aktív startup egyik legfontosabb piacává.

A vezérigazgató elárulta azt is, hogy a magyart – amely egyébként a harmadik olyan nyelv, amelyen az innovatív neobróker applikációja „beszélni tud" – nem csupán a mobilalkalmazásban vezetik be, hanem az ügyfélszolgálat egyik hivatalos nyelve is ez lesz, a további tervek között pedig magyar nyelvű automatizált kommunikáció is szerepel.

A rendkívüli eredmények Martin Sokk szerint leginkább arra vezethetők vissza, hogy a magyar befektetők ki voltak éhezve a Lightyear által kínált egyszerű és alacsony költségű befektetési lehetőségekre. Ezt mutatja a januárban bevezetett tartós befektetési számla (tbsz) sikere is: a magyar piacon egyedülálló módon díjmentes termék már a bétatesztelők körében is figyelemre méltó, 92 százalékos elégedettségi mutatót ért el[1], két hónap alatt pedig minden harmadik magyarországi Lightyear-ügyfél megnyitotta a saját számláját. Nem véletlenül: a valóban ingyenes, se számlanyitási és -vezetési, sem pedig visszaváltási díjjal nem terhelt tbsz-szel a felhasználók akár több mint 80 százalékot is megspórolhatnak befektetéseik díjain attól függően, hogy melyik banknál vezetik az értékpapírszámlájukat[2].

A fintech cég magyarországi ügyfeleinek portfolióit csaknem felerészben (45,8%) tőzsdén kereskedett befektetési alapok (ETF-ek) jegyei alkotják, miközben részvénybefektetésekkel minden harmadik felhasználó (28,8%) rendelkezik. Más európai országokhoz képest a magyarok növekvő arányban fektetnek az amerikai technológiai szektorba, így a legnépszerűbb részvények és ETF-ek az Nvidia, Apple, Tesla, VUAA (Vanguard S&P 500), VWCE (Vanguard FTSE All-World) és a CSPX (iShares Core S&P 500).

Ami a jövőt illeti: a Lightyear olyan működési engedélyt szerzett meg, amellyel az európai piacon úttörőnek számító befektetési termékeket tehet elérhetővé. Olyan eszközökkel emelné magasabb szintre az ügyfelek kiszolgálását, mint a modellportfóliók, még hatékonyabbá és vonzóbbá téve a felhasználóknak megtakarításai kezelését.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!