MRSZ-KPMG tanulmány: A globális platformok hatása a hazai kommunikációs piacra

MRSZ-KPMG tanulmány: A globális platformok hatása a hazai kommunikációs piacra
A Magyar Reklámszövetség 2021 tavaszán megbízta a KPMG-t, hogy készítsen el egy átfogó tanulmányt a globális platformok a hazai kommunikációs iparra gyakorolt hatásainak elemzésére.

A tanulmány bemutatójára tegnap, a Media-Digital Hungary Cabrio-n került sor Gulyás János MRSZ elnök és Wéber Mátyás KPMG telekommunikációs és média szektorvezető prezentációjában.

Bízunk benne, hogy sokan közületek az előadást is meg tudták hallgatni, de ígéretünk szerint a tanulmányt (prezentációt) elérhetővé tettük számotokra a honlapunkon is:

https://mrsz.hu/kutatas/globalis-platformok-hataselemzes

Kicsit bővebben a tanulmányról:

Az elsődleges cél az volt, hogy rendelkezésre álljon egy alapos és tényekkel alátámasztott, egységes keretbe foglalt helyzetkép. Ezen túlmutatóan, a tanulmányban felvázolásra került néhány lehetséges stratégiai elmozdulási irány a hazai szereplők számára.

Az MRSZ reményei szerint, a tanulmány kapcsán kiindulhat egy szakmai párbeszéd, ami segíthet abban, hogy a hazai szereplők megtalálják a válaszokat a globális platformok előretörése által jelentett kihívásokra. Ez a kihívás nagyon is valós, elég csak a platformok által kihasított szelet nagyságára gondolnunk a reklámköltésekben (2020-ban már több mint 26%!), vagy a streaming szolgáltatók felfutására, vagy a szabályozói környezet egyenlőtlenségeire, illetve arra, hogy a platformok egyszerre partnerei és versenytársai szinte minden hazai kommunikációs iparági szereplőnek.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!