MI-KÉP címmel mesterséges intelligencia képalkotó pályázatot hirdet a Digital-Media Hungary főszervezője!

MI-KÉP címmel mesterséges intelligencia képalkotó pályázatot hirdet a Digital-Media Hungary főszervezője!
300 000 forint fődíj a nyertesnek, bemutatkozás a digitalhungary.hu-n és tárlaton való részvétel a shortlisteseknek. Eredményhirdetés és kiállítás a 30! Digital-Media Hungary konferencián!

A reklámgrafika és az alkalmazott grafika története a nyomtatott anyagok elterjedésével indult, amikor a szöveg és kép kombinációja hatékony kommunikációs eszközzé vált. Ennek pedig még a reneszánsz "ágyazott meg", amikor a művészi kifejezés és a tipográfia fejlődése előkészítette a vizuális kommunikáció modern alapjait. Napjainkban új reneszánsz, új forradalom zajlik: a mesterséges intelligencia felhasználása a képalkotáshoz soha nem látott távlatokat nyitott a "képbeszédnek". A Digital-Media Hungary szervezői azok közé tartoznak, akik azt hirdetik: nem géprombolással, Armageddon-jövendöléssel, hanem az innovációk mindennapos használatával lehet alkalmazkodni az új technológiákhoz és fogyasztói igényekhez.

Mindez pedig éppen a vizuális kommunikáció erejét hirdeti.

Igaz az is: a mesterséges intelligenciával való képalkotás egészen más készségeket, tudást (is) igényel, mint az akár már "klasszikusnak" mondható digitális képalkotás, vagy a hagyományos technikák. Ugyanakkor valóban minőségit - akár művészi színvonalon - az tud alkotni, aki amellett, hogy tökéletesen tudja promptolni az MI-t, rendelkezik az ehhez szükséges vizuális ismerettel, azaz tisztában van a kompozíció, a forma, a szín, a textúra és az arányosság fogalmaival, továbbá művészettörténeti és kulturális kontextus ismeretei lehetővé teszik számára, hogy a vizuális megoldásai mélyebb üzenetet közvetítsenek.

A Digital Media Hungary 30! főszervezője, Csermely Ákos azzal a céllal hozta létre a pályázatot, hogy a marketing-kommunikációs szakma képviselőinek figyelmét felhívja az új képalkotó technikák alkalmazásának lehetőségeire, illetve teret biztosítson azoknak a tehetséges szakembereknek és amatőröknek egyaránt, akik rendelkeznek a mesterséges intelligencia segítségével történő képalkotáshoz szükséges tudással és készséggel.

Az április 22-ig beküldhető pályázaton olyan, kizárólagosan mesterséges intelligencia promptolásával alkotott képpel, illetve legfeljebb 5 képből álló sorozattal vehet részt alkotója, amely egy képzeletbeli 2035-ös utazási ajánlat marketing-kommunikációs anyagának vizuálja.

Az alkotáshoz bármelyik MI képalkotó programot használható, de más eljárással csak szöveges tartalom vihető fel a kreatívra.

Nyeremények:
A shortlistre kerülő képeket a 30! Digital-Media Hungary Konferencián kiállítják, illetve a 300.000.- forintos fődíj nyertesét is ott nevezik meg.

A pályázatok elbírálását egy olyan öttagú szakmai zsűri végzi, amelyben az alkotói és ügynökségi oldal, továbbá a tudományos háttér egyaránt jelen van.

A zsűri elnöke Weiler Péter multimédia művész maga is használja az alkotáshoz a mesterséges intelligenciát csakúgy, mint
Blaumann Edit képíró, a METU és a MOME oktatója,
Hegyi Nóra a Kolibri Pictures producere
Császár Előd
, azaz Shane54. Az ügynökségi oldalt
Jedlicska Márton, a Publicis Executive Creative Directora, és
Marosi Gergely, a MITO kreatívigazgatója képviseli - nem középiskolás fokon.

Pályázati felhívás és további információk itt: https://www.mediahungary.hu/uploads/media/default/222b/44/9ef840dac91b581e8d2b4237cd8f97d52681cfc2.pdf

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!