Linképítés 2019-ben: miért és hogyan csináld? Második rész

Linképítés 2019-ben: miért és hogyan csináld? Második rész
Sokan azért gondolják azt, hogy felesleges a linkekkel foglalkozni, mert valamit rosszul csinálnak és nem jönnek az eredmények, miközben a tapasztalat azt mutatja, hogy tudatos és minőségi linképítés nélkül a sikerek is elmaradnak. Szesztay Péter, a BP Digital SEO ügynökség ügyvezetője cikkének második része.

Online PR

Az online PR a vendégblogolástól annyiban tér el, hogy előbbi esetében egy aktuális hír köré épülő tartalmat szeretnénk minél több médiumhoz eljuttatni, a nagy hírverés reményében. Erre egy remek példa a sajtóközlemény, amibe belerakjuk az oldalunkra mutató linket (tipikusan márkázott anchor texttel) és minél több hírportált, szakmai blogot, esetleg hivatalos szervet keresünk meg a célból, hogy közöljék azt.

Javasolt ugyanazt a tartalmat egy kicsit mindig az adott médiumhoz szabni, így nagyobb hajlandósággal jelentetik meg, illetve kiemelt hangsúlyt kell fektetni a megkereső e-mailre (outreach e-mail), ugyanis az elsődleges cél az az, hogy megnyissák az üzenetet és legalább elolvassák a tartalmat. Érdemes kiemelni a megkeresésekben, hogy a különböző médiumok számára miért érheti meg lehozni a contentet.

Jól látható, hogy mivel online PR esetében forró a téma, sorsdöntő a minél gyorsabb megjelenés, amihez elengedhetetlen a széles kapcsolati háló, megbízható partnerkapcsolatok. Ilyen esetekben, azaz online PR esetén különösen megérheti felkeresni egy kiterjedt kapcsolati rendszerrel bíró ügynökséget, hiszen sok éves tapasztalatuknak köszönhetően kiépített partner kapcsolataik vannak, jól konvertáló outreach folyamattal.

Linkbeillesztés

Ez az eszköz kevésbé időigényes, mint a másik kettő linképítési eszköz, hiszen egy már publikált tartalomba kell beillesztenünk a linkünket (link insertion), a megfelelő horgonyszöveg segítségével. Itt fontos figyelni azonban arra, hogy miután kiválasztottuk a megfelelő domaint, mindenképpen egy olyan tartalomba helyezzük el linkünket, amire viszonylag nagy mennyiségű organikus forgalom érkezik és jó helyezést ér el a találati listában a fő kulcsszóra. Ezt a legegyszerűbben az Ahrefs Top pages riportjában lehet megnézni.

Ahrefs Top pages riport példa

Miután kiválasztottuk a SEO szempontból jól teljesítő hivatkozó oldalt, nincs más dolgunk, mint meghatározni a beilleszteni kívánt link helyét. Ahogy azt fentebb is írtam, minél feljebb található a tartalomban, annál jobb.

Előfordulhat azonban, hogy nincs olyan hely a cikkben, ahova természetesen beleillene a linkünk. Vagy azért, mert nem található olyan 2-4 szó, ami megfelelő horgonyszövegként szolgálna, vagy azért, mert egy egész bekezdés kéne ahhoz, hogy összeköthessük a tartalmat a mi linkünkkel. Tapasztalataim alapján a megfelelő horgonyszöveg kialakítása terén rugalmasak a médiumok, azonban egy teljesen új bekezdés beillesztése a tartalomba már nehézséget szokott okozni. Érdemes tehát inkább olyan cikkeket választani, ahol elegendő csupán az anchor texten csiszolni, nem szükséges nagyobb volumenű változtatás.


Linképítés eredménye

A tudatos linképítéshez idő kell, azonban hosszú távon meghálálja magát a befektetett munka. Mutatok rá egy konkrét példát: egy pénzügyi oldal keresőoptimalizálása az egyik legnagyobb kihívást jelentő feladat, hiszen óriási a verseny a sok erős és dinamikusan fejlődő szereplő miatt. Éppen ezért csak úgy lehet felvenni a kesztyűt az első helyekért, ha teljes fronton jelen vagyunk, a SEO mindhárom területét lefedjük. A kitartó munka meghozta gyümölcsét, mert az oldal keresőből érkező látogatóinak számát több, mint 160-szorosára növeltük kevesebb, mint 1 év alatt és azóta is folyamatosan növekszik az oldal.

Egy pénzügyi oldal organikus forgalmának növekedése

A SEO stratégia első lépéseként a fejlesztő csapattal közösen létrehoztuk az oldal SEO-barát kialakítását. Átadtunk nekik egy ellenőrző listát és rendszeresen átnéztük a honlapot, hogy biztosan minden probléma elháruljon.

A sikeresen implementált technikai javaslatokat követően rátértünk az on-page folyamatokra. Feltérképeztük a versenytársak SEO aktivitását és az üzleti célokkal összhangban meghatároztuk azokat a kulcsszavakat és témákat, amikre érdemes jó helyezést elérniük. Ennek eredményeként létrehoztuk a tartalomstratégiát, melyben definiáltuk, hogy mikor, milyen témában jelenjen meg tartalom az oldalukon. A konkrét szövegírási feladatokat az ügyfél csapatával közösen végeztük, hogy mind a szakmai szempontok, mind a keresőoptimalizálás érvényesülni tudjon.

Végül pedig felraktuk az i-re a pontot és ahogy jelentek meg a minőségi cikkek, úgy fogtunk bele a linképítésbe. A széles partnerkapcsolati hálónknak hála számtalan szakmailag elismert oldalról sikerült hivatkozást szerezni ügyfelünk tartalmaihoz. Az eredmény magáért beszél:

Egy pénzügyi oldal linkjeinek száma

Összességében tehát elmondható, hogy ha mind technikai, mind tartalmi területen tudatos vagy, akkor a fentebb részletezett három linképítési technika csak a javadat szolgálhatja. Ha szeretnéd weboldalad organikus forgalmát növelni vagy specifikus SEO szolgáltatásokra van szükséged, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot a bpdigital.hu weboldalon.

A cikk első része itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Szesztay Péter

A BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjeként közepes- és nagyvállalatoknak segít növekedni keresőoptimalizálás és tartalommarketing eszközökkel. Emellett a BP Legal csapatával ingatlan jogi kérdésekben …


Címkék: SEO