Közösségi média pánik! Mi lesz az oldaladdal a Facebook Zéró után?

Közösségi média pánik! Mi lesz az oldaladdal a Facebook Zéró után?
Eleinte elsikkadt a közösségi média folytonos alakulásával kapcsolatos többi hír között. Később egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy Zuckerberg nem viccel. Idei januári bejelentése nem csak üres fenyegetőzés volt. A Langmár Kommunikáció cikke a digitalhungary.hu-n.

Így nullázza le a céges weboldalt a közösségi média idén
Miről van szó? Kedvenc közösségi oldalunk, a Facebook azt tűzte ki célul, hogy „vissza a gyökerekhez” jellegű, új irányt vesz. Ehhez a körítés az volt, hogy az „értelmesebb társas interakciókat” segíti elő ezentúl, az emberek közötti személyes kapcsolattartást.

Hiszen ez tette eredetileg naggyá, és ha ezt kockáztatja a marketing rovására, akkor félő, hogy elveszíti elsőbbségét. Ígyfejthetnénk ki a váltás hivatalos logikáját. Mindenesetre ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozza fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Persze nem kellett hozzá kristálygömb, hogy az ember megjósolja: az új algoritmus azért korlátozza céges oldalak megjelenítését, mert a Facebook a hirdetéseket akarja drágítani.

Eddig a céges oldalak posztjait szívesen megmutatta az érdeklődőknek a közösségi média első számú felülete, ha azt látta, hogy érdeklődnek a terület iránt. De nem így nagy lenullázás, a Facebook Zéró után! A hírfolyamot mostantól az ismerősök által generált tartalmak uralják.

Három szabály, hogy megúszd a Facebook Zérót
Induljunk ki abból, hogy milyen irányt vesz a saját nyilatkozatok alapján a közösségi média királya! Egyrészt: hirdetések helyett a személyes kapcsolatok jönnek elő a hírfolyamban. Másrészt: azoknak a Facebook-csoportoknak a tartalmai élveznek elsőbbséget, amelyeknek tagja a felhasználó.

Hogyan alkalmazkodhatsz ehhez a logikához? Ha marketinges vagy PR-célokra szeretnéd használni a közösségi média által kínált lehetőségeket, akkor rendszeres, de minél kevésbé agresszív, minőségi tartalmakra összpontosító kommunikációt kell folytatnod. Továbbá néhány szellemes ötlet, ajándékozás, versenyeztetés és egyéb közösségteremtő fogások által lehetőleg a csoportod tagjává kell tenned a célszemélyeket.

Ennek érdekében tartsd be céges Facebook-oldaladdal az alábbi 3 alapszabály:

1. Ne spamelj! Problémamegoldó, hasznos tippekkel segítsd a felhasználót, és szerethető tartalmakkal édesgesd magadhoz! A közösségi média nem a kemény eladás terepe, ahol a push marketing, a terméket az ügyfélre „rátoló”, tukmáló eladás működik.

Célod legyen a közönség megpuhítása, megismerése, illetve a másik szemszögből a magad iránti rokonszenv felkeltése. Ehhez pedig nem csupán a kommunikáció mennyisége, hanem a minőség, vagyis a kommunikáció irányai is fontosak. Konkrétan: kétirányú kommunikációt kell fenntartanod, beszélgetésbe kell bocsátkoznod a célpiacoddal.

2.
Figyelj minden eddiginél jobban arra, hogy mire kapsz választ, mire reagálnak az emberek! Ezt az irányt kell követned, vagyis erősítsd azt, ami a reakciók száma és minősége alapján a legjobban működik.

Ha a monológ helyett dialogizálni kezdesz, akkor remek kísérleti laboratórium lehet számodra a közösségi média. Itt minimális befektetéssel, sőt akár díjmentesen is tesztelheted az ötleteidet, és nem kell kitalálnod, mert a válaszokból látni fogod a követendő irányokat.

3. Ne csak egyirányú kommunikációt folytass, hanem inkább arra használd ezután a közösségi média csatornáit, hogy meghallgass, válaszolj és reagálj! Meghallgat – együttérez – válaszol: ez a nyerő képlet. Többre jutsz vele, mint a hatalmas, de énközpontú-monologizáló és ezért kevésbé hatásos üzleti kommunikációra elpazarolt reklámbüdzsével. Hát így lesz a fenyegetésből esély. Feltéve, ha nem pánikolsz, hanem a kiskapukat és a fejlődés lehetőségét keresed a Facebook Zéró korában.

A Langmár Kommunikáció Csapata

langmar.hu

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!