
Az e-kereskedelem globális szinten bolydult fel a tömegeket otthonmaradásra késztető koronavírus-világjárvány következtében. Olyankor, amikor új vásárlók jelennek meg, és a piac alapvetően alakul át keresletiből kínálativá, mindenképpen megéri jól hirdetni a közösségi médiában. Ehhez készített egy több pontból álló puskát a kosarertek.hu.
Értékeld, hol tartasz, vedd számba, mid van
Mielőtt elkezdenéd átalakítani a marketingtevékenységedet, értékeld, hol tartasz: vedd számba a rendelkezésre álló felületeidet, nézd át alaposan, milyen Facebook-Instagram kampányokat futtattál eddig, és azokat milyen módon tudnád ismét hasznosítani. Elképzelhető, hogy egy-egy korábban kifutott vagy talonba tett kampány értékes információkat rejt számodra, és az is lehet, hogy újra tudod hasznosítani a tavalyi kreatívokat vagy korábbi célközönségeket. A raktáradban olyan áruk állhatnak az előző szezonból, amiket most érdemes egy erőteljes kampánnyal kedvező áron értékesíteni, és nem kizárt, hogy a korábbi landingoldalaid kisebb ráncfelvarrás után tökéletesen illeszkednek a jelenlegi helyzethez. Készíts leltárt, vedd számba az erőforrásaidat, igyekezz azokkal hatékonyan gazdálkodni!
Egyszerűsítsd, amit érdemes
A nagyon széttartó kommunikációt válság idején érdemes leszűkíteni. Erre adott a lehetőség, hiszen a beszédtémák is szűkülnek a közösségi médiában ilyenkor, megváltoznak a prioritások. Kommunikálj úgy, hogy a reménybeli vásárlóid napi problémáinak megoldására koncentrálsz, helyezkedj segítő pozícióba, és semmiképp ne folytass túl szerteágazó vagy túlságosan harsány hirdetési tevékenységet. El kell kerülni annak látszatát, hogy nyerészkedni akarsz a válságon.
Az egyszerűsítés azonban nem eredményezheti azt, hogy teljesen új pályára állsz, és azt sem, hogy bevált módszereket rombolsz le szimplifikálás ürügyén. Kisebb módosításokat végezz a radikális fordulat helyett, például az eddig hirdetett 6 érkezési oldal helyett hirdess csak 3-ra, és hozz létre egy speciális ajánlatot, ami a megváltozott körülményekre reagál!
Légy kitartó, ragaszkodj a beválthoz
Mivel a koronavírus-járvány miatt a hirdetések jóváhagyási módszerét megváltoztatta a Facebook, rengeteg hirdetési fiókban tapasztaltak a felhasználók késéseket és hibás elutasító határozatokat az új kampányoknál.
Ezt leginkább úgy lehet kivédeni, hogy minél kevesebb új kampányt indítunk, inkább a már futók közül erősítjük meg azokat, amelyek jól teljesítenek. A kampányok időtartamának kibővítése és a költségkeretek megemelése ugyanis nem igényel új jóváhagyási eljárást. Legyünk azonban figyelmesek, mert a célközönség, a szövegek megváltoztatása, képek cseréje automatikusan igen.
Ha feltétlenül új kreatívot kell hozzáadjunk, tegyük bele azt egy futó kampányba, és ott indítsuk el a jóváhagyást, ha pedig megvan, akkor kapcsoljuk le a régebbiek közül a leggyengébben teljesítő hirdetést.
A további tippeket megtalálja a kosarertek.hu oldalán.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!