Kötelező lesz az ügyfélazonosítás a Google fiókokban

Kötelező lesz az ügyfélazonosítás a Google fiókokban
Ahogyan a Facebook, a Google is kötelezően megköveteli majd a hirdetők személyazonosságának igazolását számos hirdetési kategóriánál.

A legnagyobb közösségimédia-portál 2019 tavaszán vezette be Magyarországon a kiemelt hirdetési kategóriákhoz szükséges kötelező hitelesítést - írja a Kosárérték. A többek közt politikai, társadalmi, lakhatási témájú hirdetések futtatásához azóta szükséges a hirdetéseket kezelő személyazonosságának hitelesítése, valamint a hirdetési fiók egyértelmű hozzárendelése a futtató oldalhoz.

Ez azt is jelenti, hogy ezekben a különlegesnek számító hirdetési kategóriákban egyértelműen és egységesen meg kell jeleníteni, hogy ki fizet az adott hirdetésért a Facebooknak. A hirdetést látó felhasználó így pontosan tudja, hogy az adott reklámot ki juttatta el hozzá, és például a politikai hirdetéseknél kivédhető a burkolt vagy titkolt pártfinanszírozás, illetve a külföldi beavatkozás.

A Google univerzumában eddig nem volt szükség hasonlóra. Most azonban mindez megváltozhat, mert a hírek szerint az online hirdetések másik nagy szereplője is a kék platformhoz hasonló személyazonosság-igazolást (Identity Verification) vezet be. A SEroundtable.com szerint az igazolási folyamat néhány hirdetési fiók esetében már a 2020-as évben lezajlott – nyilván éles teszt formájában -, 2021 februárjától azonban fokozatosan a legtöbb Google Ads fiókban kötelező lesz. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!