Kösd fel a gatyád, ha keresőmarketinggel foglalkozol!

Kösd fel a gatyád, ha keresőmarketinggel foglalkozol!
Még a negyede sem telt el a 2019-es évnek, de az már látható, hogy az e-kereskedői szakma szempontjából ez az esztendő sem lesz híján kihívásoknak.

A környezet és a felhasználói szokások folyamatosan változnak, és bár a keresőmarketing továbbra is a legjelentősebb hirdetési csatornát jelenti, néhány folyamatot nem szabad figyelmen kívül hagyni - írja a kosarertek.hu.

1. Tovább nő a közösségi média szerepe
A közösségi média különböző felületei egyre nagyobb súllyal esnek a latba minden online hirdetési tevékenység esetében. Ennek oka igen egyszerű: sokan, sok időt töltenek el ezeken a platformokon. A legnagyobb természetesen a Facebook, aminek 2018 végére 2,320 milliárd aktív felhasználója volt, ezt követi a szintén a Zuckerberg-birodalomhoz tartozó Instagram, amit 1 milliárd ember használ rendszeresen, majd a Twitter következik 326 millió aktív taggal. Az Egyesült Államok internethasználóinak 70 százaléka rendszeres közösségimédia-használó, a magyaroknál ez az arány jóval magasabb, 86 százalék. A számokat látva, senkiben nem szabad kérdés maradjon, hogy érdemes-e nagyobb hangsúlyt fektetni a közösségi jelenlétre és hirdetésre. Nemcsak érdemes, de nem megtenni óriási hiba. A diverzifikáció pedig mindig jó ötlet, a különböző platformokat egymás mellett használva jobb eredmények érhetők el.

2. A vizuális keresésre érdemes odafigyelni
Mindenkinek, aki PPC kampányokat tervez vagy rendel meg, fel kell készülnie a vizuális keresés egyre szélesebb körű elterjedésére. Képes katalógusok létrehozása, vizuális hirdetések készítése és úgy általában mindenféle képi megjelenés körültekintő műszaki és esztétikai szemléletű megtervezése jelölik ki a járható utat. Ezen a téren egyébként érdekes verseny zajlik a keresők közt, amit a felhasználói szokások különös módon befolyásolnak: bár a Google algoritmusai nem kifejezetten támogatják a vizuális keresést, a felhasználók évről évre inkább keresnek termékekre a képkereső segítségével, míg a Microsoft Bing keresőszolgáltatása tavaly nyáron bővült ki a Visual Search funkcióval.

3. Az Ads a LinkedIn személyében kaphat versenytársat

A Google Adwords majd Ads hagyományosan a legelterjedtebb kattintás alapú hirdetési hirdetési platform nemcsak a lakossági, de az üzleti felhasználók körében is. A kifejezetten a B2B piacot megcélzó LinkedIn a maga 590 millió felhasználójával azonban egyre jobban elronthatja a Google kedvét. Habár a kattintásonkénti költség az üzleti platformon mindig magasabb, a közönség nagyon szegmentált, így pontosabb célzást tesz lehetővé, vagyis – egyszerűen fogalmazva – céljaink eléréséhez kevesebb kattintásra lehet szükség. A LinkedIn egyébként korábban az árak mérséklését tűzte ki célul, így a különbség e tekintetben elhanyványulni látszik. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: Marketing