Komoly gondot okoznak az internetes kamuértékelések a kisvállalkozásoknak

Komoly gondot okoznak az internetes kamuértékelések a kisvállalkozásoknak
A negatív internetes kamuértékelések a kisvállalkozások végét is jelenthetik, a vállalkozónak pedig mentális egészségi terhelést okoznak.

Az ausztrál kormány hívta fel a figyelmet a problémára, miszerint a közösségi oldalak üzemeltetőinek és a nagy techcégeknek jobban kellene foglalkozni a hamis internetes értékelésekkel és véleményekkel, hiszen ezek sok esetben akár egy-egy kisvállalkozás végét is jelenthetik.

Bruce Billson ombudsman azt kérte a technológiai platformoktól, hogy könnyítsék meg a hamis vélemények eltávolítását, hiszen ezek nem csak a kisvállalkozásoknak okoznak károkat, hanem a vállalkozók számára is komoly „mentális egészségi terhelést” jelentenek. Abban az esetben, ha egy kisvállalkozás tulajdonosának a személye hozzátartozik az üzleti identitáshoz, akkor az alaptalan kommentek bizony kihatnak a tulajdonos mentális egészségére is.

A vállalkozások jelenleg csak minimális segítséget kapnak a trollok és a nem valós vásárlói élményen alapuló véleményekkel szemben. Egyre több vállalkozás próbál kártérítési pereket indítani a Google ellen, hogy hozzájuthasson a hamis kritikákat írók adataihoz. Tavaly a Victoria megyei bíróság 170 000 dollár kártérítés megfizetésére kötelezett egy nőt, aki több negatív véleményt is közzétett egy fogorvosról, hogy bosszút álljon.

Az Ausztrál Verseny- és Fogyasztóvédelmi Bizottság a 2019-es digitális platformokról szóló jelentésében azt javasolja, hogy a kormány dolgozzon ki egy külső vitarendezési rendszert a technológiai cégekkel. A kormány elfogadta az ajánlást, és azt ígérte 2020-ban már tesztelni fogják a rendszert, ez azonban még mindig nem valósult meg.

(Forrás: marketingmorzsak.hu)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!