A közösségi tartalmak egyik legfontosabb ismérve, hogy a felhasználókat bevonjuk a tartalom előállításba. Ebből a szempontból igen csak mellékes, hogy a rengeteg felhasználó különbözően vélekedik egy üzenetünkről, kampány elemünkről, a cél a vita generálás.
A kommentek markáns véleményeket fogalmaznak meg, s ezt vagy elfogadjuk, vagy nem mégis előre viszi a tartalom elterjedését. Több marketinges hisz abban is, hogy szinte mindegy a hatalmas médiazajban, hogy mit gondolnak rólunk a felhasználók, csak beszéljenek rólunk. Ezzel nem lehet minden esetben egyetérteni, de bizonyos esetekben valóban jól jön egy bulvárosabb hír, amely rengeteg emberhez jut el.
A skót népszavazás megmutatja, gyakorlatilag a közösségi média elemzés alapján hogy a Yes, azaz a pozitív üzenet minden tekintetben erősebb, mint a "NO". Ezt egy infografikával a Forbes is alátámasztja. Az eredmények mindenképpen azt mutatják, hogy a véleménybefolyásolás egyik legjobb módja a kommenteket generáló üzenetek megfogalmazása.
A kommentek és mémek negatív túlsúlya viszont kelthet negatív hangulatot marketing üzenetünkkel szemben, ezt tudnunk kell kezelni. A legegyszerűbb mód, ha valódi válaszokat adunk a felvetett kérdésekre és jól képzett online marketingesek felügyelik a kampányt.
Az online tartalom melletti kommentek tiltása, törlése, általában nem jelent megoldást a negatív üzenetek kiszűrésére. Ezeket kell a legnagyobb gonddal kezelni, hiszen egy ilyen vita elmérgesedése rossz irányba viheti a kampányt.
A komment mindezek mellett a legjobb segítője is lehet egy kampánynak, hiszen a felhasználók egymásnak adják a tanácsokat, és "word of mouth" "suttogó kampánnyal" segíthetik a marketing céljainkat.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!