Kinek a hasznára és kinek a kárára fejlődhet az e-sport?

Kinek a hasznára és kinek a kárára fejlődhet az e-sport?
Keressük együtt, hogy mi szól az e-sport mellett és mi szól ellene! Hol lehetséges és hol kizárt az együttműködése a hagyományos sportvilággal, a szponzorvilággal és a kereskedelemmel? A következő, július 29-én (csütörtökön) 15.00 órakor kezdődő Reboot Hungary témája az e-sport jelene, jövője, piac- és üzletfejlődési potenciáljának vizsgálata.

Sport. Küzdés és szenvedély, lemondás és néha szenvedés.
Győzelem, pénz, siker, csillogás.
Sok embert érdekel. Támogatandó.
Remek kommunikációs felület és minden ami ehhez kapcsolható, köthető.

A sport az emberiség fejlődésével egyidős. 
Edzi a testet, a lelket, szórakozást biztosít, valamint üzletet, nyereséget adhat! Izgalom, kikapcsolódás, megélhetés. 
Ugyanezt nyújthatja az e-sport is?

Új, úgynevezett szűz piacok ritkán születnek.
A piaci fejlődésnek természetére jellemző a hömpölygés. Régi-új piacok kapcsolódnak össze, fonódnak egymásba, felemelik és/vagy elnyomják egymást. Fejlődés gyakran csak a másik kárára lehetséges. 
Abszolút jellemző a már kialakult fogyasztói körök, vásárlók, követők és rajongók átcsábítása az “új”, a “modernebb” megoldások, lehetőségek felé.

Mi dolga van itt és most az e-sportnak?

Milyen új lehetőségek rejlenek az e-sport számára a fogyasztók régi és új típusú kiszolgálásában? 
Mit adhat az e-sport a kereskedelem, a marketing és a média számára? 
Mi dolga lesz a fenti piacok üzletembereinek, kommunikációs szakembereinek? 
Valóban lehet elszívó hatása, vagy inkább kiegészítője lehet meglévő üzleteknek? 
Mindenhova és bárhová betörhet? 
(Reboot Hungary ingyenes regisztráció: KLIKK.
Figyelem! A regisztrációt követően azonnal, visszaigazolásban küldjük az adáshoz a hozzáférési adatokat)

Keressük együtt, hogy mi szól az e-sport mellett és mi szól ellene! Hol lehetséges és hol kizárt az együttműködése a hagyományos sportvilággal, a szponzorvilággal és a kereskedelemmel?

A kreativitás mindig irányt mutat.

 E heti vendégeim:
Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt), Bihari Zsuzsa (Village Media),
Kelemen Árpád (PWC), Pantl Péter (MOL) és Takács Borbála (UM Wordlwide)

Sok kérdésem lesz a témában! Alább összegyűjtöttem néhányat, a fentieket folytatva. - Lehet-e valaha olyan tömeges elérése az e-sportnak, mint a „hagyományos” sportnak?
- Mitől lesz e-sport a virtuális valóság?
- Az e-sportra hirdetési felületként (reklámként), vagy inkább a PR-hoz hasonlóan és szponzorációs felületként érdemes tekinteni?
- Mennyire hosszú távú az e-sport iránti elköteleződés? Focicsapatok, vagy versenysportolók iránt nem ritkán évtizedeken, vagy egy életen át tart a lelkesedés – ez rendkívül erős kötődést hozhat az őket támogató márkáknak. 
Az e-sportoknál mennyire hosszú távú az elköteleződés egy-egy játék, platform iránt? Mit jelent ez a hirdetőknek?
- A szponzorok szemében lehet annyira értékes az e-sport, mint a sport?
- Kiknek lehet fontos az e-sportolók, videójátékosok megszólítása? Mennyire jellemző ezen a téren az a szterotípia, amely szerint fiatal férfiaknak autót, okos kütyüket érdemes eladni? Vagy ez átalakulóban van?
- A digitális hirdetési felületeken a mérhetőség a fő elvárás. Mit tud nyújtani ezen a téren az e-sport, ahol a szponzoráció az egyik legelterjedtebb forma, és ennek mérése messze áll az automatizálástól.

8. Mennyire nemzetközi vagy lokális az e-sport világa?
- A játékokban (a nemzetközi gyártócégeken keresztül), vagy a versenyeken (helyi szervezőkön keresztül) érdemes a hirdetőknek megjelenni?
- Mennyire vannak a márkák, az ügynökségek felkészülve az e-sport hirdetésekre? Ha egy ügyfél kéri, hogy adott interakciót, elérést hozzon egy e-sport kampány, ezt bárki meg tudja szervezni? Vagy vannak ennek itthoni specialistái?
- Hogyan jelenik meg a profi sportklubok gazdálkodásában az e-sport?
- Az e-sport és a videójátékok kapcsán nehéz lenne a függőség kialakulásának veszélyeit megkerülni. Milyen önfegyelmet kíván ez a piaci szereplőktől? Mit lehet ennek kapcsán például a szerencsejáték piactól tanulni? Lehet, hogy előbb-utóbb itt is szükség lesz állami szabályozásra?
- Nehezen megkerülhető kérdés a gyermekek és az e-sport kapcsolata – egy-egy játékban nehezen biztosítható, hogy például csak a felnőttek lássanak egy adott reklámot. Milyen nehézséget jelenthet ez a brand safety szempontjából?

Szeretettel várlak benneteket 2021. július 29-én, 15.00 órakor a Reboot Hungary-n!

Ingyenes regisztráció: KLIKK.
Figyelem! A regisztrációt követően azonnal, visszaigazolásban küldjük az adáshoz a hozzáférési adatokat)

Ugye találkozunk?

Baráti tisztelettel:
Csermely Ákos

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!