Kiégtek a Facebook-hirdetéseim. Mit tegyek?

Kiégtek a Facebook-hirdetéseim. Mit tegyek?
Ha valaha is hirdettél Facebookon pár napnál hosszabb időre a hirdetéskezelőből, akkor valószínűleg már tapasztaltad ezt a jelenséget, amit a hirdetések kiégésének nevezünk.

Mik is a jelei ennek pontosan?
• Nagyon magas a gyakoriság, tehát a frequency/gyakoriság mérőszám az egekben (a rekord, amit egy tanácsadás során láttam gyakoriságra, 40 volt, tehát átlagosan 40-szer látták a hirdetést, de már – témától függően – 5-10 feletti gyakoriság is zaklatás az én szememben).

• A CTR (átkattintási arány) jelentősen csökken, tehát már arányaiban jóval kevesebb ember kattint rá.
A CPC (cost per click = kattintásonkénti költség) / CPA (cost per acquisition = egy ügyfél megszerzésének költsége) emelkedik, tehát drágábban tudsz egy ügyfelet/kattintást behozni, így egy eladásért, egy árajánlatkérésért, egy vásárlásért többet kell fizetned.

Ez csak néhány tünet, és lehet, hogy valamelyik hirdetésnél az összes jelentkezik, de lehet, hogy csak az egyik. Az biztos, hogy a legfájdalmasabb az, amikor a zsebeden érzed a hirdetés kiégését, mert abban az időszakban kevesebb eladást tudsz produkálni ugyanannyi pénzből.

A hirdetésképek, -szövegek fáradtak el, vagy maga a célközönség?

Ha a hirdetéskép+szöveg égett ki:

• Ebben az esetben a felhasználók túl sokszor látták ugyanazt a hirdetést, de magát a hirdetést még más célközönségnél felhasználhatod.

Azok a felhasználók, akik ezt a hirdetést számtalanszor látták, ők más hirdetésre, tehát új hirdetésre lehet, hogy jól reagálnának, mert más megvilágításból kapnának új impulzusokat a cégeddel kapcsolatban. Emellett új hirdetések esetén a Facebook tanulási algoritmusa is újraindul, így lehet, más szegmense látná a beállított célközönségnek, nem (csak) azok, akiknek az eddigiek megjelentek.

Ha a célközönség égett ki:
• Ebben az esetben is nyugodtan felhasználhatod a jelenlegi hirdetéseket más célközönségeknek, ha jól működtek.

• A jelenlegi célközönségnek pedig megpróbálhatsz új hirdetést készíteni, de valószínűleg már arra sem fognak jól reagálni belátható időn belül. Ezt a célközönséget pihentesd, és pár hét/hónap múlva próbáld meg ismét beilleszteni a hirdetési rendszerbe.

Hogyan előzd meg, hogy kiégjenek a hirdetéseid?

1. Dinamikus kreatív használata

A dinamikus kreatívokkal akár 10 képet, 5 elsődleges szöveget, 5 főcímet és már számtalan paramétert tudsz (ahogy a nevében is van) dinamikusan kezelni. Amikor megadsz 10 képet és 5 elsődleges szöveget, az olyan, mintha 50 különböző hirdetést tesztelnél, csak nem kell manuálisan, egyesével legyártanod. Amikor nemcsak 1-2 hirdetésváltozatot tesztelsz manuálisan, hanem kb. 10 felettit, akkor ehhez persze érdemes valamivel több büdzsét biztosítani napi költségkeret formájában, de nagyobb esélyed van arra, hogy jobban teljesítő hirdetéseid legyenek, amik várhatóan később fognak kiégni.

2. CTR-, CPA-gyakoriság monitorozása rendszeresen

Ezeket a mérőszámokat rendszeresen érdemes ellenőrizned amúgy is, de nézd át azzal a szemmel is időnként, hogy vajon kiégette-e a célközönség, vagy a hirdetés. Ha nem vagy benne biztos, akkor vagy hagyd még egy-két napot, hogy látszódjon elmozdulás valamilyen irányba, vagy már most megelőző jelleggel indíts új hirdetést a meglévők mellé a hirdetési struktúrádnak megfelelően

3. Célközönségek rendszeres tesztelése

Megtalálni azt a célközönséget, ami nagyon jó megtérüléssel működik, nem egyszerű, de sajnos nagyon hamar “el lehet használni” bizonyos esetekben. A megoldás nagyon egyszerű: rendszeres időközönként kísérletezned kell új demográfiai vagy hasonmás célközönségekkel (de leginkább mindkettővel), és ne éld bele nagyon magad, ha találsz egy kiemelkedően jó célközönséget, és legyen inkább betárazva még pár arra az esetre, ha már nem lesz olyan kiemelkedő.

...ha mégis kiég

A hirdetések kiégése az élet velejárója, természetes folyamat. Bármennyire is szeretnéd megelőzni, minden esetben nem fogod tudni, mert sokszor minden előjel nélkül teljesen máshogy teljesítenek egyik napról a másikra a hirdetések.

Bizonyos idő után, ha már elég jó szemed van hozzá, akkor megfigyelhetsz bizonyos ciklikusságot az egyes fiókoknál. Ez iparágtól is függ, mert egy kütyüs webshopban másmilyen sebességgel égnek ki a hirdetések, mint egy B2B szolgáltató esetében. Előbbinél az értékesítési ciklus maximum 3-5 nap, míg utóbbinál akár egy év is lehet.

Ha bármilyen kérdésed van azzal kapcsolatban, hogy a te fiókodban ezek hogyan alakulnak, akkor keress bátran (az első érdeklődőnek ajándékba adok egy fiókauditot).

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Haláchy Nóra

Facebook Blueprint minősítésű hirdetési szakértő, a MarketingFlow alapítója  A Facebook hirdetések sok vállalkozás számára a hiányzó puzzle darabka az online értékesítési rendszerében. Számtalan …


Címkék: Marketing, Facebook