A marketingesek egyetértenek abban, hogy a siker kulcsa, ha az ezeket az embereket megtalálják. Sokan közülük úgy vélik, hogy azok , akik nem tartoznak közvetlenül a célcsoportjukba, nem is lehetnek hasznosak számukra. Ez azonban közel sincs így.
Egy felmérésben 1000 nőt és férfit megkérdezve azt vizsgálták, hogy ki vagy mi befolyásolta őket az elmúlt hónapban egy-egy új termék vásárlásakor. Kiderült, hoyg az esetek 70 százalékában barátai vagy ismerősei online javasolták neki a terméket. 61 százalék esetén ugyanez telefonon történt, 59 százalékuk az interneten is olvasott róla cikkeket, 49 százalék valamilyen hirdetésből szerzett tudomást róla, 31 százalék pedig azt említette, hogy valaki, akire már nem emlékszik, hogy ki volt, de követi őt valamilyen közösségi oldalon említette a terméket.
Vagyis az információ sok esetben nem közvetlenül cégtől, hanem áttételesen jutott el a vásárlókhoz. Ki befolyásolja tehát az online marketinget? Az alábbi infografikát átböngészve pontosabb képet kaphatunk erről.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!