Hallgatni arany? Ha eladni szeretnél, akkor biztosan nem. De az alábbi 7 szövegírás tippünk viszonylagos szűkszavúsága ellenére aranyat ér. Tudjuk, mert kipróbáltuk!
Minimál szövegírás az online üzleti kommunkációban
Nem rőffel mérik! Ez az új mottó az online üzleti kommunikációban. Magyarán: nem kell hosszú legyen a szöveg ahhoz, hogy hatalmasat szóljon. Sőt: ha rövid, manapság annál jobban csattan.
Hatékonyság alapú üzleti kommunikáció
Hatalmas lett a reklámzaj körülöttünk, ezért minél kevesebb szóval minél több tartalmat kell átadnod oly módon, hogy ez ráadásul ne nyomasztóan sűrű legyen, hanem vásárlásra ösztönözze az olvasót. Lássuk, miként lehetséges!
1. Gondolkodj címsorokban! Szellős, alcímekkel bőven megtűzdelt szöveget kell előállítanod. (Ehhez igyekszünk jó példával elöl járni ebben a cikkben.) De kerüld a manapság elharapódzott hibát, ami lejáratja a szövegírás nemes műfaját: a bombasztikus, kattintásvadász címeket! Mert ha a szöveg nem képes tartani, amit a cím megígért, azzal csak felbosszantod az olvasót.
2. Csapj nagyot a lecsóba már a bevezetésben! A címsor után ez a második legolvasottabb szövegrész. Kár lenne elrontani, mert a kezdőbekezdés nem arra való, hogy a Holdtól indulj el a közelítésben, és a sok körítéssel (rizsával!) fáraszd az olvasót. Ezért az a legjobb, ha a legvégén, ha már minden letisztult, utolsóként írod meg, vagy a címírás előtt.
3. Irtsd az ismétlést és a sallangokat! Lehet, hogy szuggesztívnek tűnik, de a vásári hipnotizőrök technikái nem működnek a szövegírás terén. „Tudatalattiˮ befolyásolás helyett hassunk csak a tudatra! Egyszóval: virágnak virágkosarat – szóvirágnak szájkosarat!
4. Írj „felhasználóbarátˮ bekezdéseket! A nagyobb, összefüggő szövegtömbök riasztóan hatnak. Azt sugallják, hogy nem lesz idő olvasás közben megállni felszusszanni, pihenni. Más lenne a szitu, ha bárki is kérte volna, hogy írj neki, vagy a könyvtárban ülnénk, ahol van idő elidőzni a klasszikusok fölött. De ez nem az a helyzet. Olvasód mozgásban van, mobilon netezik, és tekintetével máris mást keres, ha mázsás mondatokkal, maratoni bekezdésekkel fárasztja a szöveg.
5. Hagyd kelni! Miután összegyúrtad az értékesítési szövegedet, tedd félre! Ha a határidőid megengedik, akkor az a legjobb, ha egy-két napig rá se nézel. Nyugodtan gyakorolhatod a tudatos felejtés nemes művészetét. Ha már eleget volt a számítógéped hard drive-ján, csoda történik a marketingszöveggel. Mutatni fogja magát az a sok rész, ami minden veszteség nélkül kihúzható belőle, mert fölösleges.
6. „Határok közt válik el, ki a mester!ˮ Ezt a klasszicista esztétika atyja, Nicolas Boileau mondta a 17. század végén. De nem is ez a lényeg, hanem a gyakorlat, amire megtanít. Teszteld kreativitásodat azáltal, hogy mindenféle terjedelmi határokat szabsz magadnak! Kipróbálhatod, hogyan lehet ugyanazt a tartalmat 100 szóban, 300 szóban vagy akár 900-1000 szóban elmondani, a helyzettől függően. Na és mit kiáltanál oda a rohanó világnak, ha csak egy mondatra lenne időd?
7. Ennyi az annyi! Mennyi is? Hiszen van, amikor a hosszabb szöveg a nyerő. Pl. egy drágább termék esetében nem szabad fukarkodni az érvekkel. Repülőgég-anyahajót nem lehet 1 db Adwords-hirdetéssel eladni. A lényeg tehát nem a centire vagy rőfre mért hosszúság vagy rövidség önmagában. Hanem az, hogy a közlendő tartalomhoz képest ne legyen viszonylag hosszú (szószátyár) a szöveg, és ne hagyjon ki egyetlen olyan érvet sem, ami átlendíthette volna az olvasót a vásárláshoz.
Összefoglalva – akár online üzleti kommunikáció, akár spéci értékesítési szövegírás a tét – vezércsillagod legyen az „egyszerűen és nagyszerűenˮ elv!
A Langmár Kommunikáció Csapata
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!