Keresőoptimalizálás, ahogy kevesen csinálják: hogyan, mivel integráld? - vendégszerzőnk írása

Keresőoptimalizálás, ahogy kevesen csinálják: hogyan, mivel integráld? - vendégszerzőnk írása
A keresőoptimalizálás annak módszere, hogy hirdetések nélkül, sima keresésekből forgalmat irányíts a honlapodra. Mit ajánl ehhez a Langmár Kommunikáció?

A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, röviden SEO) annak módszere, hogy hirdetések nélkül, sima keresésekből forgalmat irányíts a honlapodra. Ehhez ismerned kell a keresőszavakat, amiket a netezők használnak a szakterületedhez tartozó termékek vagy szolgáltatások által kezelt problémáikra.

Tudnod kell azt is, hogy a kulcsszavaid nem minden esetben szakszavak, hanem sok esetben hétköznapi kifejezések, amelyek azonosításához speciális kulcsszókutatást kell végezned.

De ha mindez oké, mi a következő lépés a keresőoptimalizálás, illetve az oldalad hitelességének, felkapottságának a rá való hivatkozások általi növelése, vagyis a modern linképítés területén?

A keresőépítés és a linképítés összehangolása a PR-oddal

Ha az oldalad organikus (tehát nem fizetett hirdetések, hanem belső, szerves értékek általi) népszerűsítésére adod a fejed, akkor tudnod kell, hogy ma már ebben is a minőség a lényeg. Akár kevesebbet is, de jobban! Mit jelent ez?

Az AI egyre fejlettebb, és immár két lábbal a 21. században állva nem lehet kulcsszóhalmozással, értéktelen és népszerűtlen oldalakon közzétett linkekkel becsapni. A linképítésnek ideális esetben a PR-ral kéz a kézben kell járnia: független médiumokban közzétett, olvasmányos szakcikkek kellenek, amelyekről a népszerűség, az ismertség átsugározhat jelképesen is, linkek formájában is a Te oldaladra és a vállalkozásodra.

Ha tudatosan, a keresőoptimalizálás szempontját is figyelembe véve használod az online PR-megjelenéseket, kevesebbet kell költened arra, hogy a Google első helyére kerüljön a weboldalad, mert azok a webhelyek, amelyekkel szövetkezel, a Google szemében is (és nem csupán az olvasókéban) hitelesek, kedveltek.

Régi stratégiai szállóige: ha nem tudod legyőzni őket, csatlakozz hozzájuk, lépj be közéjük... De nem is szükséges legyőznöd egy-egy hírportál, helyi fórum vagy az országos sajtó médiumait. Inkább használd ki a tartaloméhségüket, és legyél Te az, aki a témák után kutakodó szerkesztőket, riportereket kisegíti. Ha megkönnyíted az életüket, jótett helyébe jót várhatsz: mind a Google-től, mind a célközönségedtől. Sok sikert!

A Langmár Kommunikáció csapata

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!