K.O. vagy OK? Magyar kkv-k az online marketing ringben

K.O. vagy OK? Magyar kkv-k az online marketing ringben
Fordult a kocka: ma már a magyar cégek is az online marketing eszközeihez folyamodnak a sikeres eladásért. Mert az még hagyján, hogy a hagyományos tömegmédiumok (tévé, rádió, óriásplakát stb.) csak egyirányú kommunikációt biztosítanak. De ezt meglehetősen drágán is teszik. Tudunk jobb megoldást! Mire érdemes figyelni vele?

Fordult a kocka: ma már a magyar cégek is egyre inkább az online marketing eszközeihez folyamodnak a sikeres eladásért más marketingcsatornákhoz képest.

Mert az még hagyján, hogy a hagyományos tömegmédiumok (tévé, rádió, óriásplakát stb.) csak egyirányú kommunikációt biztosítanak, mint a hangosbeszélő, amitől az ember legtöbbször csak befogja a fülét. De ezt meglehetősen drágán is teszik. Meg persze a megcélzott közönség mára nagyrészt immunitást fejlesztett ki velük szemben (elkapcsol, diszkréten félrenéz, vagy meg se látja).

Ezzel szemben az online marketing által több vásárlót lehet manapság szerezni. Mire érdemes azonban figyelni ahhoz, hogy a feltételes módból tény legyen?

Pillanatkép a hazai online marketing küzdőtérről

 

Általános látleletet, „telefonos diagnózistˮ felállítani mindig kockázatos, mondják a jó háziorvosok is. Fő tendenciáról azonban nyugodtan beszélhetünk. Márpedig ha van ilyen jelenleg, akkor az a fizetett hirdetésekre és – részben ezzel összefüggésben – a közösségi marketingre (értsd: Facebook) fektetett főhangsúly.

Ami persze nem a cégvezetők adakozókedve miatt van. Korcsoporttól függetlenül ma Magyarországon a facebookolással töltik internetezési idejük kb. egyharmadát az emberek. „Ott horgásszunk, ahol a hal vanˮ alapon a cégek is ide tódulnak, vagy ha ez nem megy annyira, akkor az Adwordsszel erősítik a kampányt. Alapvetően a fizetős, mástól bérelt marketingcsatornákat használják.

Ügyfélgyűjtés fizetett hirdetések nélkül?
Sírni támad kedve az embernek, amikor azt látja, hogy a drágán megfizetett hirdetés sokszor a semmire terel. És így persze még drágább, ha egyszer eredménytelen. Na jó, nem épp a nihil a végállomás, ha az ember linkre kattint. De túl sokszor tér vissza ez a hiba: a cégek kevésbé figyelnek arra, hogy a weboldaluk is megbízhatóan eladjon. Illetve nem gondolnak arra, hogy a weblapot tegyék először rendbe, mielőtt hirdetésekre költenének. Ami nagyjából olyan, mintha egy csokor vörös rózsával a kezemben gyertyafényes vacsorára hívnálak magamhoz, csak épp elfelejtenék főzni.

A szakértői státusz kiút az árversenyből

Némi türelmetlenség érezhető ebben: a gyors lezárás igénye. Kevesebben bíznak a lassabb, de stabilabb, hasznos infók megosztására és néha a célközönség szórakoztatására is alapozó, tartalommarketinges építkezésben. Ez szakértői státuszt hoz létre számodra a „kemény eladásˮ (hard sell) stratégia rövidtávú haszna helyett, ezért későbben érik be. Célja az, hogy kapcsolatot, sőt viszonyt teremtsen a közönségeddel, belevonódást érjen el, megbízható segítőként jelenítsen meg előtte, sőt ha igazán jól megy, akkor szinte külön kategóriaként kiemeljen a versenymezőnyből, ahol árengedményekre is szükséges alapozni, meg folyamatosan akciózni kell.

Ha működik, akkor akár még a magasabb árat is szívesen elfogadják tőled az ügyfelek, mert a tudásod (morzsáinak) folyamatos kommunikálásával minden „reklámdumaˮ nélkül is bizonyítottad, hogy mennyit érsz a területeden. Ez a módszer jobb minőségű: fizetőképes és kevésbé árérzékeny megrendelőket hozhat, akik nem a legolcsóbbat, hanem a legjobbat keresik.

Hogyan tehetsz szert még nagyobb előnyre?
Láttuk, hogyan fest a ring. De mi kell ahhoz, hogy ne kiütéses vereséget szenvedj a versenytársadtól, hanem a Te karodat emelje a meccs végén magasba a bíró: az ügyfeled?

Az egyik klasszikus megoldás erre a hírlevél és heti 1 db blogcikk ütős kombója, amit a legnagyobb sikerrel akkor lehet alkalmazni az online marketing ringben, ha következetesen és legalább fél évig csinálod. Nem kötelező „hírlevélnekˮ hívni, mert azt eléggé elkoptatták már ahhoz, hogy „kösz, de nem, köszˮ legyen a reakció. Mondhatod heti tippnek, meg a blogod is lehet díjmentes tudástár vagy bármi más. Mert annak ellenére, hogy a blogos-hírleveles tartalommarketing módszer nem tegnapról való, ugyanaz az előnye, mint általában a klasszikusoknak. Nem igazán lehet, de nem is kell javítani rajta. Elég csak csinálni.

Ha nem a spanyolviasz újrafeltalálása a célod, hanem Te is azt nézed, hogy mi van a kasszában, akkor a fizetős hirdetések mellett indítsd be előbb párhuzamosan ezt a behúzóvonalat. Dőreség lenne valaha is abbahagynod az előbbit. De a főhangsúly idővel nyugodtan átkerülhet a „csináld magadˮ ügyfélszerzésre és egy olyan pályára, aminek a bérlését nem másnak kell aranyárban fizetned, hiszen a sajátod. A céged körüli valódi érdeklődőket tartalmazó címlistád + hasznos és meggyőző tartalmakkal színültig töltött weboldalad. Egyszerű és hatásos, mint a jobbegyenes a bokszban. Sok sikert!


Langmár Kommunikáció

langmar.hu

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!