Jön a harmadik budapesti autómegosztó

Jön a harmadik budapesti autómegosztó
Budapest harmadik autómegosztója BMW-kkel és Minikkel céloz a többiek fölé. A bevezető kampányt a fiatalokra lövik, de azt mondják, Nyugat-Európában már teljesen általános célcsoportokkal dolgoznak.

Április végén elindul Budapesten a DriveNow, a BMW és a Daimler közös tulajdonában levő közösségiautó-szolgáltató – írja a kreatív.hu. A müncheni székhelyű cég itthon franchise formában lép a piacra: a flotta BMW-kből és Minikből áll, és az ezekkel kereskedő Wallis lesz a magyar üzemeltető.

„Olyan piacra belépni egyszerűbb, ahol már ismerik a modellt, mert már elvégezték az alapozást, az emberek már nyitottak ezekre a megoldásokra” – mondta a Kreatívnak Aurica Nauman nemzetközi pr vezető a csütörtöki sajtóbejelentésen, aki azt mesélte, hogy négy évvel ezelőtt még Németországban is az alapoktól kellett elmagyarázni, hogy miért segíthet a városi ökoszisztémán, ha valaki még több autót rak bele.

A többségnek saját kocsija is van

Nauman szerint a szolgáltatás egy tömegközlekedés-alapú mixbe illeszkedik jól, amiben csak „talán” szerepel egy saját autó is. A wallisosok ezzel szemben lekutatták az itthoni autómegosztó-használókat (magyarul a rivális GreenGo és MOL Limo ügyfeleit), és azt találták, hogy csak 23 százaléknak nincsen saját autója.

„Nem az a cél, hogy mi legyünk a tesztautó, bár az igaz, hogy rajtunk keresztül a BMW más célcsoportokat is elér, mint a saját bevett, magasabb átlagéletkorú vásárlóit. Inkább olyan mellékhatások fordulnak elő, hogy ha kiköltöznek a használóink a városközpontokból, a szolgáltatási területeinkről, kelleni fog nekik saját autó, és addigra a BMW-t vagy a Minit jól fogják ismerni.”

Egyetemistáktól a nyugdíjasokig

Nauman szerint külföldön huszon- és harmincéves hipszterekre húzták fel a szolgáltatást, de azóta drámaian megváltozott a most már egyetemistáktól a nyugdíjasokig kiszélesedett korfa, és sokkal több a női felhasználó, akik az elején tartózkodóbbak voltak (azóta pedig látványosan jobban szeretnek Minit vezetni a férfiaknál). Ez amiatt is van, hogy az appal elég könnyű szétválasztani a céges és a privát használatot, ezért cégeknél is ki tudják váltani a flottát vagy a taxit.

A bevezetőkampány nagyrészt digitális, és lesznek a szolgáltatási területen citylightok is. Bár a magyarok nem hipszterezték le a kezdeti célcsoportot, a budapesti bevezetést is a 21-35 közötti (zárójelben 45-ig kiterjesztett) korosztálynál kezdi a Café PR vezette négyes ügynökségi csapat: a BeSocial, a kreatívokat készítő Spice Communication és a ppc-ügyeket intéző Studio Binär.

Az előregisztráció már él az alkalmazásban, ahol szórakoztató módon a szokásos igazolványfotók mellett egy jogsival közös szelfit is kérnek.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!