Jól húz a programmatic piac és még nincs vége

Jól húz a programmatic piac és még nincs vége
Optimizmus jellemzi a piacot a programmatic szempontjából, ám a fejlődésnek gátja is van. Például a szakember- és tudáshiány. Az IAB Hungary és az FMG R&D felmérték a véleményeket és a várakozásokat is.

Első alkalommal mérte fel az IAB Hungary és kutatási partnere, az FMG R&D, hogy a digitális reklámpiac szereplői hogyan vélekednek a programmatic piacról, milyen elvárásokkal fordulnak irányába, valamint milyen gátakat látnak a fejlődés előtt.


Bővülés előtt a programmatic piac

A megkérdezett szereplők, legyen szó akár hirdetőkről, akár ügynökségekről, sales house-okról vagy médiatulajdonosokról, gyakorlatilag egyöntetűen a programmatic piac bővülését várják. Az IAB Hungary és az FMG R&D első alkalommal vizsgálta meg a programmatic piacot érintő attitűdöket és várakozásokat. Ebből kiderült, hogy a piac szereplői zömükben 2015-2016- ban léptek be a szegmensbe, amely felé nagy várakozással tekintenek, ám bizonyos gátak leküzdését szükségesnek tartják.

A válaszadók a programmatic-kal kapcsolatos fő motivációk között mások mellett a folyamatok hatékonyabbá tételét, a jobb célzást, a más módszerekkel kevésbé vagy egyáltalán nem elérhető célcsoportok megszólításának lehetőségét említették. A legfontosabb gát ugyanakkor nem annyira a technológia, inkább a szakember- és tudáshiány.

„2016 első féléve jelentős bővülést hozott, és 2017-ben is intenzív bővülést prognosztizál a piac. Különösen fontos, hogy nem csupán egy-egy szereplőtípus számol növekedéssel, hanem a vásárlói és az értékesítői oldal egyaránt optimista. Az látható azonban, hogy az edukáció terén sok a teendőnk, ezzel kapcsolatban sokféle elvárás megfogalmazódott. Miközben a szakemberhiányra például nincs gyors megoldás, de esettanulmányokkal, képzésekkel, tudástárakkal tudjuk támogatni a piac fejlődését. Ennek az egyik első lépése volt a teltházas IAB Thematics/Programmatic képzés, amelyet az Oktatási munkacsoporttal közösen szerveztünk, és ebbe a körbe tartozik a kutatás is, amelyet folytatni tervezünk a jövőben is” – mondta Vándor Attila, az IAB Programmatic munkacsoportjának vezetője.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!