Egy új termék vagy szolgáltatás bevezetésekor az egyik legfontosabb kérdés, hogy ki fog érte fizetni. Ez nem csak a befektető keresés egyik legnagyobb kérdése, hanem a további munka egyik alapköve is.
A piaci bevezetést - legyen az bárhol - meg kell előznie annak a kutatásnak, amely pontosan körvonalazza, hogy kinek is készítettük a termékünket, szolgáltatásunkat. A pontos validálás nélkül a vaktában tapogatózásnak és stratégiátlan piacra lépésnek biztos kudarc a vége.
Nagyon fontos, hogy a validálást ne máshol végezzük el, mint a valós piacon, tehát Budapesten hiába validáljuk sikerrel a termékünket, ha New Yorkban szeretnénk pi acra dobni. A két város lakói között ugyanis hatalmas szokás beli különbségek adódhatnak, s ami itt működik, ott egyáltalán nem biztos, hogy fog.
A siker egyik fő követelménye, hogy pontosan lássuk a célcsoportot, a korosztály, nem és szokások szerint megvizsgált visszajelzésekkel. A megfelelő számban begyüjtött, valódi véleményeket tükröző válaszokkal, amelyeket gondosan tervezett kérdésekre adtak a megkérdezett felhasználók. A megkérdezettek válaszait legvégül szakszerűen fel kell dolgoznunk és ki kell értékelnünk.
A legjobb, ha a validálás korai felhasználókat is eredményez, akik az exkluzivitás élményért cserébe hasznos segítséget nyújtanak a bevezetés korai szakaszában. A vásárló és a felhasználó igényeinek kielégítése mellett nem árt gondosan felépíteni a vaásárló utánkövetését, az esetlegesen felmerülő reklamációk kezelésének folyamatát és az értékesítést segítő ügyféltájékoztatási rendszert.
Ha te is meg tudod rajzolni a saját felhasználód térképét, sokkal előrébb jársz, mint a versenytársaid.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!