A cég újszerű terméke a CineGraph, egy intelligens digitális reklámfelület, mely az elhaladó emberekhez, időjáráshoz, helyi demográfiai adatokhoz folyamatosan alkalmazkodik, és ezek szerint változtatja a hirdetéseket. A különböző digitális plakátokon megjelenő tartalmakat a Debo nevű mesterséges intelligencia algoritmus határozza meg, mely közösségi média-, bűnügyi-, forgalom- és időjárás adatbázisokat böngész folyamatosan. Sőt ez az algoritmus számlálja a plakát előtt elhaladókat is, akiket a rendszer a plakátba épített kamerával tud számolni, még akkor is ha azok autóban utaznak. Az így gyűjtött információknak köszönhetően a reklámozó vállalatok nemre, jövedelemre, korra lebontva célozhatják meg vásárlóikat.
Ami még talán ennél is izgalmasabb, hogy a rendszer akár azt is meg tudja becsülni, hogy mennyire volt a hatásos az általunk alkalmazott hirdetés. Ehhez a Pecabu egy mobiltelefonos alkalmazást fejlesztett ki, mely felhasználói évente körülbelül 50 dollárt kaphatnak, ha megosztják bizonyos GPS adataikat. Ez egyrészt segíti a reklámok pontos célba juttatását. Másrészt, ha például egy étteremlánc óriásplakátja előtt 10, az alkalmazást használó halad el, és azok közül 2 az elkövetkezendő napokban betér az étterembe, akkor azt 20%-os sikerként könyvelik el a Pecabu-nál.
Az elgondolás mindenképpen érdekes lehet, és valószínűleg egyre több és precízebb hasonló kültéri és óriásplakátokkal találkozhatunk majd a jövőben. Az persze kérdéses, hogy a telefonos alkalmazást mennyi fogják használni, hisz azzal lehetne igazán előre lépni, de ettől függetlenül egy remek eszköz lehet a CineGraph a marketingesek számára.
A cikk forrását itt olvashatja.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!