
Az infografikák dinamikus és népszerű módjai az adatok, információk és a tudás közvetítéséhez. A bejövő információk mintegy 90 százalékát agyunk vizuálisan dolgozza fel. S mivel általában nagyon sok képi elemet tartalmaznak, ezért a bennük rejlő információt még akkor is könnyen megértjük, megjegyezzük, ha esetleg nem beszélünk jól azon a nyelven, amelyen az infografika szövege készült. Ugyanennél az oknál fogva sokkal hatékonyabban tudnak üzenetet közvetíteni, mint a hagyományos, nyomtatott média felületek. Azt hinnénk az infografika új találmány, de tulajdonképpen ugyanazt a célt szolgálja, mint a kőkorszaki emberek által készített barlangfestmények.
A felmérések szerint az emberek kedvelik az információ továbbításának ezt a módját, s azok akik tartalmaik között rendszeresen megjelennek az infografikák 12 százalékkal nagyobb forgalmat tudnak generálni, mint azok akiknél nem.
Milyen is a jó infografika?
Akár a barlangrajzok vagy az ókori Egyiptomban készült piktografikus feliratok ez is egy történetet mesél el. Kell tehát egy történet, amelybe az adatainkat elhelyezzük, hogy azok könnyen érthetőek és megjegyezhetőek legyenek.
Kell egy jó design, amely egyrészt felkelti a leendő olvasó figyelmét, másrészt áttekinthetővé teszi a közölni kívánt információt.
Az adatainkat pedig ne bonyolítsuk túl, mutassuk be azokat egyszerűen, közérthetően, világosan.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!