
„A kevesebb néha több” – tartja a jól ismert közmondás, ami az influencerek világában is kezd egyre inkább világossá válni. Napjainkban még mindig rengeteg marketing „szakember” él abban a (tév)hitben, hogy a véleményvezérek megítélésének kizárólagos mérőszámai, a követők, a posztok vagy éppen lájkok mennyisége - hívja fel a figyelmet a marketingmorzsak.hu
Abban természetesen igazuk van, hogy a mennyiségi tényezők is fontos szerepet játszanak egy influencer kampányban, amit viszont sokszor elfelejtenek, hogy ez kizárólag a releváns célközönségre igaz.
Íme egy jó példa:
A világhírű énekesnő Selena Gomez több, mint 60 millió követőt tudhat magáénak a legnagyobb közösségi csatornán, ami fantasztikus hirdetési potenciált rejt magában. De nem akkor, ha városi terepjárót szeretnél eladni 35 év feletti magyar férfiaknak. Ebben az esetben ugyanis valószínűleg sokkal jobb ár/érték arányú hirdetést érhetsz el Winkler Robi több tízezres követőtáborával.
Még inkább hatékonynak bizonyulhat ez a fajta gondolkodásmód, ha mikro-influencerek portfoliójában kezdesz el gondolkodni. Maradva az autós példánál:
- Városi terepjárót bemutató kampány 35 év feletti férfiaknak Winkler Robi segítségével,
- elektromos autók tesztelése Handrás csatornáján,
- sportos családi autót népszerűsítő kampány Gajdos Tamással.
Az ilyen jellegű kampány legnagyobb előnye abban rejlik a számodra, hogy 3-5 véleményvezérrel, akár az összes termékedet (esetünkben autótípust) is képes lehetsz bemutatni a célközönségednek. A fenti összehasonlítás persze kissé extrém, de gondolatébresztésnek kiváló.
Természetesen arról sem szabad megfeledkezned, hogy egy hatékony influencer-portfólió összeállítása rengeteg tervezőmunkát igényel, ráadásul minden esetben személyre szabottan kell azt megvalósítani.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!