
Már több mint 2000 kívánságot teljesítettek azon az oldalon, amely az amerikai hírességeket vonja be a közösségi finanszírozás új módszerébe. Megvehetjük az álmainkat és ezzel egyidejűleg mások álmait is segíthetjük. Karitatív segítség a bakancslista újabb tételének kipipálásával.
A gondolattal ezentúl érdemes eljátszani, ugyanis az IfOnly virtuális polcairól kedvünkre válogathatunk az élménycsomagok között. A vállalkozás alapvető célkitűzése, hogy a "bárcsak" kezdetű mondataink valósággá váljanak. Persze leginkább azok, melyekben híres emberekkel, példaképeinkkel találkozunk.
Az IfOnly a legtöbb webáruházzal ellentétben nem termékeket, vagy szolgáltatásokat kínál, hanem kalandot és beteljesült kívánságokat. Trevor Traina, az ötlet megvalósítója, - akinek már ez az ötödik startup vállalkozása- elképzelését arra alapozta, hogy egy felmérés szerint az Y generáció tagjainak 72%-a inkább költi pénzét valódi élményekre, mint árucikkekre.
A kezdeményezésben olyan sztárok vesznek részt, mint például Madonna, Lady Gaga, Paul McCartney, Usher, továbbá számos élsportoló. Steffi Graf és Andre Agassi egy közösen eltöltött hétvégére invitálja rajongóit, természetesen teniszezéssel egybekötve. Híres pókerjátékosok is felkínálják szabadidejüket, például Antonio Esfandiari a Las Vegas-i éjszakába kalauzol. Kívánságaink a legkülönbözőbb árakon teljesülhetnek. Twitter követést rendelhetünk akár 35 dollárért, de egy személyre szóló videó például Mike Tysontól, majdnem 3000 dollárba kerül. A megvásárolt kívánságokból származó jövedelem 70 %-át jótékony célra fordítják, és az alapítványok mögött is sok esetben a hírességek állnak.
Traina elmondása szerint az IfOnly a sztárok számára is kedvező lehetőség. Költséges marketingkampányok helyett, sokkal könnyebben valósíthatják meg a pozitív imázs kialakítását, ezáltal növelhetik népszerűségüket. Vállalkozását a jelenben még egyedinek, de a jövőben már teljesen átlagosnak tekinti. Szerinte a digitális marketing és az e-kereskedelem terén is hamarosan megfigyelhetünk hasonló irányváltásokat, a fiatal generációk "élmény alapú" fogyasztásának köszönhetően.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!