Idén először adták át az Agency People of the Year díjat az ország legkiválóbb ügynökségi szakembereinek

Idén először adták át az Agency People of the Year díjat az ország legkiválóbb ügynökségi szakembereinek
Első alkalommal adták át Magyarországon az Agency People of the Year díjat, amelyet a hazai kommunikációs ügynökségek legkiválóbb szakemberei nyertek el. A MAKSZ által meghonosított díjjal egyedülálló módon nem ügynökségeket vagy projekteket, hanem azokat tüntették ki, akik háttérmunkájukkal segítik a kampányok sikerét. Az első évben összesen 47-en kerültek shortlistre, közülük 13 szakember kapta meg az elismerést a kategóriája legjobbjaként.

Mérföldkő a kommunikációs szakma számára, hogy január 23-án, csütörtökön először vehették át az év ügynökségi emberei munkájuk elismerését a Publicis House-ban. A shortlistet egy 42 főből álló, kizárólag ügyféloldali marketingvezetői döntéshozó csapat állította össze, a végső 13 győztest pedig egy még kisebb szakmai grémium választotta ki Julianna Ballarin, a Diageo Eastern Europe Executive Marketing igazgatójának vezetésével.

“A kommunikációs szakmának számos kihívással kell megküzdenie, a szakemberek megtartásától a fiatalok bevonásán keresztül az iparági reputációnk növeléséig. Ezt mindannyian a bőrötökön érzitek. Van feladatunk bőven, de büszkén mondhatom, hogy ebben az iparágban még mindig az ember, a szakember a legnagyobb érték” - emelte ki a gála nyitóbeszédében Blaskó Nikolett, a MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének) elnöke.

A háttérszereplőkre irányítják a reflektorfényt

Varga Gábor, a MAKSZ alelnöke, a nonmedia szekció elnöke elmondta: “Több mint egy éve dolgozunk egy csapattal a mai díjátadón. Azt tudjátok, hogy nagyon sok reklámos és kommunikációs díj van Magyarországon, amelyeket többek közt a MAKSZ is jegyez, például az Arany Pengét. Ez a díj ugyanakkor éppen azért született meg, hogy az egyént, az egyéni teljesítményt is elismerjük. Ezáltal azok is fókuszba kerülnek a szakma tehetségei közt, akik egyébként kevésbé láthatóak, a háttérben dolgoznak.

Már az út elején találkoztunk a Haymarkettel, a világhírű Campaign Magazine mögött álló céggel, akik az elismert Agency People of the Year díjátadó mögött állnak. Ezzel a partnerséggel a MAKSZ csatlakozik a világ legnagyobb piacaihoz. Mivel mindannyiunk számára nagyon fontos a transzparencia, külön örültünk, hogy a MediaSense auditálta a teljes versenyt.”

Az iparág egyéni teljesítményeit díjazták többek közt a Front Office Manager of the Year kategóriában, amellyel az ügyfélkapcsolatok első vonalában dolgozókat ismerték el, míg a Media Planner of the Year kategóriában a hatékony digitális kampánystratégiák kidolgozása került fókuszba. A díjazottak köszönőbeszédeikben nemcsak a csapatmunka fontosságát, hanem az ügyfelek támogató szerepét is kiemelték a szakmai fejlődésükben.

A szervezők köszönetet mondtak az esemény támogatóinak - az RTL Magyarországnak, a Ringiernek, a Johnny Walkernek és a Don Julionak - is, akik már az első évben a kezdeményezés mellé álltak, és hozzájárulnak a szakma fejlesztéséhez.

Az első magyarországi Agency People of the Year nyertesei:

Head of Agency of the Year (CEO): Nagy Andrea, Positive PR

Agency Operations Head of the Year: Vaszary Ádám, Positive Adamsky

Growth Leader/Team of the Year: Lunczner Ádám, Mindshare

Strategic Planner of the Year: Andorkó Dóra, IPG Mediabrands Hungary

Media Planner of the Year: Hajnali Alexandra, Wavemaker

Media Strategist of the Year: Ádám Vera, Wavemaker

Non-Media Client Service Person of the YearVéber Zsófia, Publicis Groupe Hungary

Media Client Service Person of the Year: Horváth Viktória, Publicis Groupe Hungary

Creative of the Year: Marosi Gergely, Mito Creative

Digital Expert of the Year: Kun Tamás, Publicis Groupe Hungary

Social Media Expert of the Year: Kiss Ágota, ACG

Front Office Person of the Year: Heszné Kovács Olga, Publicis Groupe Hungary

Talent Manager of the Year: Reusz Gabriella, IPG Mediabrands

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Rónyai Júlia

Londonban végeztem nemzetközi kapcsolatok, illetve nemzetközi újságírás szakon. Szabadúszó újságíró, kreatív szövegíró és podcast műsorvezető vagyok, többek közt a Digital Hungary, a HVG és a …