Húha, fordulat az influenerek piacán?

Húha, fordulat az influenerek piacán?
Az online térben lévő aktív vállalatok 86 százaléka használ influencereket a termékeik promotálására, ami bizonyítottan 3,21 százalékkal nagyobb aktivitást generál a posztokon, mint a márka a saját profilján.

Ha felmész akár ebben a pillanatban is Instagramra vagy Facebookra, nagyon kicsi az esélye annak, hogy nem jön Veled szembe egyetlen influencer márkázott tartalma sem. Az influencer marketing Magyarországon ma már nem számít újdonságnak a márkaismertségüket növelni kívánó cégek körében. Valami viszont Neked is fejtörést okozhat: kit is válassz pontosan? Vajon egy mikro- vagy makroinfluencer lesz a sikered záloga? A kevesebb követőszám néha tényleg több? Vagy érdemes biztosra menni a tekintélyes rajongótáborral rendelkező, magyar Instagram influencerek segítségével? Alább minden kérdésedre választ kapsz!

Ahogyan a 7blog.hu írja, az influencer marketing Magyarországon 2016-ban lendült csak fel igazán: ekkor jelentősen megnőtt az érdeklődés a véleményvezéreken keresztüli kommunikáció iránt a márkák részéről, főként az Instagram marketing keretein belül. Nem titok, hogy az Y és Z generációkhoz valóban hatékonyan el lehet jutni az influencereken keresztül. A branded content új felületeken való használata és a videós tartalom előretört az elmúlt három évben. Egyre több influencer ügynökség születik, hiszen a marketingesek is belátták, hogy a fiataloknak új példaképeik vannak: videojátékozó Youtuberek, önjelölt Insta-modellek és tátogó TikTok-osok, akik bizony nagyon meggyőző számokat produkálnak.

Az online térben lévő aktív vállalatok 86 százaléka használ influencereket a termékeik promotálására, ami bizonyítottan 3,21 százalékkal nagyobb aktivitást generál a posztokon, mint a márka a saját profilján. Nem csoda tehát, hogy az influencer marketing Magyarországon is nagy népszerűségnek örvend. Az Influencer Magazin által megkérdezett cégek 52,7 százaléka dolgozott például már együtt több mint 4 véleményvezérrel egy-egy kampány keretein belül.

Ez persze mind szép és jó, de ha Te is komolyan gondolkodsz a véleményvezérekkel való együttműködésen, biztosan felmerült Benned a kérdés, hogy ki is legyen a céged arca? Mikro- vagy makroinfluencerrel érdemes inkább szerződést kötnöd? S egyáltalán: e két, különböző típusú influencer mit jelent pontosan?

Az influencer jelentése, mint fogalom egész biztosan a kisujjadban van. De azt tudod például, hogy mekkora követőszámmal rendelkeznek a mikro- és makroinfluencerek? A teljes poszt itt érhető el.

Az influencereket az idei Internet Hungary konferencia is alaposan górcső alá veszi.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!