
A felmérések évek óta kutatják a felhasználói szokásokat. Azt kiválóan tudja mindenki, hogy mielőtt vásárolna a felhasználó online keres információt a termékekről. Azt azonban kevesen vizsgálták eddig, hogy pontosan honnan is szerzi a felhasználó ezeket az információkat.
Heidi Cohen marketingblogger utánajárt a kérdésnek, illetve összegyüjtötte azt a húsz online tartalom forrást, amelyben a felhasználók hosszabb rövidebb ideig kutatkodnak, ha egy termék megvásárlásán gondolkoznak.
Egyáltalán nem meglepő az első tíz helyen szereplő szolgáltatás kategória, s biztosan nem lep meg senkit az első helyre sorolt webes keresés sem. Az azonban már egyáltalán nem köztudott, hogy a második helyre verekedték fel magukat az olvasói/felhasználói véleményeket gyűjtő oldalak. A speciális termék/brand oldalak a harmadik helyet foglalják el a listán, míg a céges blogokat a negyedik információs forrásként tartják számon a felhasználók.
Fontos információt adnak a keresgéléshez az árösszhasonlító oldalak, hiszen itt a legjobb árakat és kereskedőket vetik össze a felhasználók, míg a korábban nagyon divatos fórumok mára csak a hatodik helyen csúsztak vissza.
Aktív üzeneteket közvetítenek a hírlevelek is, a márkakommunikáció eszköztárába tartozó email-alapú üzenetek azonban egyre kevésbé működnek manapság. Nagy meglepetésre éppen csak hogy az első tíz közé került a Twitter kommunikáció és a közösségi média csoportok tematizálása. A Facebook napokban bejelentett céges kommunikációt nehezítő fizetős modellje ezt tovább fogja rontani.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!