
Egyáltalán nem mindegy, hogy mit kérdezünk felhasználóinktól. A termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatban releváns kérdéseket feltéve rengeteg hasznos véleményhez juthatunk. Legalábbis ezt állítja a WiseHunch fejlesztő gárdája, egy vadonatúj ingyenesen letölthet applikációval a háta mögött.
A Lean startup metodológia egyik legvitatottabb része pont az, hogy miként is gyüjtsünk valós válaszokat felhasználóinktól. A menjünk ki az utcára és kérdezzük meg a felhasználókat nem feltétlenül a megfelelő eredményt adja, hiszen nem biztos, hogy megtaláljuk a célközönségünket. Ha meg is találjuk a leendő vevőinket, felhasználóinkat, akkor sem mindegy, hogy mit is kérdezünk tőlük. Kérdezni tudni kell, állítják a kutató cégek világszerte.
Azon felül, hogy nem mindegy mit kérdezünk, igen fontos a hogyan, milyen csatornán keresztül is. Egyértelmű tapasztalat, hogy az online közvéleménykutatások, főleg, ha anoním jellegűek lényegesen érdekesebb eredményeket adnak, mint a hagyományos fókuszcsoportos kutatások.
A kutatók egy része állítja, hogy nem csak őszintébbek az online kérdezett felhasználók, de bizonyos esetekben sokkal többet is vissza adnak a valóságból, mint a megszokott hagyományos kutatásokban.
Őszintén lehet adatokat gyüjteni például, alkoholfogyasztás, vagy egyéb kényes témákban. Az online kutatások játékokkal megerősítve további lehetőségeket kínálnak arra, hogy miként tudhatunk meg még többet a felhasználóinkról.
A felhasználószám növelés ezen technikák nélkül szinte lehetetlen egy nagyobb piacon, s erre ad tippeket az alábbi infografika.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!