Hogyan kell megtervezni a marketinget B2B-ben?

Hogyan kell megtervezni a marketinget B2B-ben?
A marketing tervezés általában az év végén, vagy esetenként a következő év elején zajlik a B2B vállalatoknál.

Az elmúlt években kétszáznál is több B2B céggel tárgyalva azt láttuk, hogy nagyjából e vállatok 50%-ánál jelentősen alulbecsülik a marketing digitális transzformációjához szükséges határidőket és az egyes projektek minőségi kivitelezéséhez szükséges időkereteket. Ez a megállapítás mind a marketing tervezés, mind a létesítés, mind az optimalizálás időszakára igaz. Ez a cikk a reális tervezést hivatott elősegíteni a korábbi tapasztalataink alapján - olvasható a 7blog.hu-n.

ONLINE MARKETING TERVEZÉS – AZ ALAPOK


Az online B2B marketingnek 3+1 lába van:

a valódi értékkel bíró minőségi tartalmak és azok SEO-ja

a fizettet forgalom generálás (azaz a PPC kampányok), és

az automatizáció


A marketing céloknak megfelelő webdizájnt és marketing pszichológiai alapokon optimalizált elköteleződés-tervezést a tartalomhoz soroljuk – ez magától értetődően alapja mind a 3 tényezőnek. A +1 lábnak pedig a méréstechnikát tekintjük, ami sajnos itthon eléggé gyerekcipőben jár – a legtöbb B2B vállalat az online térben rendelkezésére álló adatainak a töredékét sem használja fel üzleti céljai elérésére. Nézzük meg részleteiben, hogy e három, a B2B marketing tervezés szempontjából lényeges tevékenységnek mi a módszertana és a reálisan kalkulálható időigénye (most jön a meglepetés)

WEBFEJLESZTÉS

A B2B marketingben – legtöbbször – nem kellenek sok száz oldalas webshopok és bonyolult webáruház rendszer fejlesztések, viszont annál inkább szükség van nagy arányban konvertálni képes, fókuszált tartalmú landing oldalakra és olyan tartalmakra, melyeken végig lehet vezetni a prospect-eket a felhasználói útjuk során – mindig az elköteleződési szintjüknek és pillanatnyi érdeklődésüknek megfelelő információt kínálva nekik. Amikor először találkozunk egy B2B céggel, akkor általában két dolog szokott történni a marketing tervezés elején, amikor a meglévő digitális tulajdon (jellemzően egy weboldal, vagy egy blog) kerül terítékre:

A) Az egyik eset, amikor csupán UX (felhasználói élmény) és konverziós pszichológia szempontok alapján kell optimalizálni a weboldalt – ez jellemzően kisebb javításokat jelent a felhasználói élmény strukturálásában, a szövegezésben, vagy a dizájnban. Az ilyesmi tipikusan 1-2 hét alatt elkészül, majd még körülbelül 2 hét, mire vagy az ügyfél, vagy mi kijavítjuk az auditban feltárt hibákat.

B) A másik eset, amikor annyira használhatatlan az oldal, hogy olcsóbb és gyorsabb újat csinálni, mint a régit foltozgatni – ebben az esetben jellemzően teljesen új dizájnt és új, online marketingre optimalizált backend-et javasolunk. Egyedi design esetén kapacitástól függően 3 hét körül szokott lenni a dizájn munka, majd újabb 4-6 hét a fejlesztés. (Melyre mindig érdemes legalább 30-40%-os csúszást betervezni. Hiába vagyunk készen időre – valami úgyis mindig közbejön. A szerverszolgáltató nem frissítette a php-t, kutatni kell, hogy ki regisztrálta a domaint, össze kell vonni hat domain tartalmát, mert valaki évekkel ezelőtt nem értett a SEO-hoz, és jellemzően az utolsó pillanatban is jönnek még apró módosítási kérések. ????) A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Marketing