Hogyan jut el egy márka VALÓJÁBAN a felhasználóhoz? – 2. rész

Hogyan jut el egy márka VALÓJÁBAN a felhasználóhoz? – 2. rész
Perdöntő kérdés annak megismerése, hogy egy márka milyen módon és hálózatokon jut el a felhasználókhoz. Cikkünk első részben felderítettük, hogy melyek azok a cégek, akiket minden kategóriában említenek. Megtudtuk, hogyan generált az IKEA nagyobb elérést a LIDL posztjának. Ebben, a második részben lerántjuk a leplet a következő csoportról. Hiszen vannak olyan iparágak, amelyeket kifejezetten csak egy kategóriához tartozó Facebook oldalak népszerűsítenek.

12 iparág TOP 10 legnépszerűbb márkájának Facebook oldalát elemezve feltérképeztük a kapcsolati hálójukat, és azt, hogyan tudnak nagy eléréseket produkálni. Lehet, hogy emlékeztek még az év eleji LIDL posztra, mely több mint 17 ezer kommentet zsebelt be. Az IKEA frappáns kommentje nagy elérést generált a posztnak, így a többi cég is be tudott csatlakozni a humoros termékkapcsolási hullámba.

Az első részben felderítettük, hogy melyek azok a cégek, akiket minden kategóriában említenek. Megtudtuk, hogyan generált az IKEA nagyobb elérést a LIDL posztjának. Ebben, a második részben lerántjuk a leplet a következő csoportról. Hiszen vannak olyan iparágak, amelyeket kifejezetten csak egy kategóriához tartozó Facebook oldalak népszerűsítenek.

Akik főleg egy kategórián keresztül jutnak el a felhasználókhoz
Ilyenek a bankok Facebook oldalai melyeket a legnagyobb arányban különböző intézmények említenek a legnagyobb eléréssel. Legnagyobb meglepetésünkre, ezek az intézmények, szintén bankok... Azt gondolnánk, hogy a versenytársak nem kötődnek a social mediában, de mégis olyan mintha a pénzintézetek egymás influencerei lennének a vizsgált időszakban.

Jobban megvizsgálva, láthatjuk, hogy a koronavírus miatt elkezdődött a bankok oldalai között egy támogató kommunikáció, ahol kommentekben említették, bíztatták egymás munkatársait, jó egészséget és kitartást kívánva. A K&H posztja alatt is számos pénzintézet kommentelt, például az OTP Bank, az Erste Bank és a Magnet Bank is. Így az oldalak egymás követőtáborát is elérték.

A celebek, vagy közszereplők hivatalos Facebook oldalainak legnagyobb elérését egyértelműen a híroldalak biztosítják. A klasszikus PR online jelenlétének megerősítése is lehet ez az ábra a híroldalak 54%-os tevékenységét illetően. A márkák és a közszereplők együttműködésének nincs nagyarányú nyoma, márkák Facebook oldalai ritkán osztják tovább vagy említik a közszereplőket, vagy azok posztjait. Az együttműködésük jellegéből adódik, hogy általában a közszereplők generálják a márkák nagyobb reach-ét, mint fordítva.

A nassolnivalókat gyártó márkák esetében 82%-os az aránya a magánszemélyek kategóriájának, vagyis így azonnal többnyire csak a felhasználókhoz, és azok ismerőseihez jutnak el.

Emelett csak 3 kategória oldalai viszik a márkák hírét a Facebookon. Ez azt jelenti, hogy más oldalak csak elenyésző mennyiségben említették, kommentelték vagy osztottak meg bejegyzést a nasi márkákkal kapcsolatban.

A harmadik részben az utolsó iparági Facebook hálózatról rántjuk le a leplet. Megtudjuk, hogy melyek azok az iparágak, ahol a magánszemélyek azok, akik viszik tovább a márka hírét, nagy elérést generálva.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Farkas Anikó

Farkas Anikó a SentiOne magyar csapatának kommunikációs specialistája; az internet legsötétebb bugyrait elemzi a kifinomult webes szöveganalitikai platformjuk segítségével. Esettanulmányaiban a …


Címkék: SentiOne, márka, brand