Hogyan írj hatékony szöveget a hirdetéseidhez? - vendégszerzőnk írása

Hogyan írj hatékony szöveget a hirdetéseidhez? - vendégszerzőnk írása
A figyelemgazdaság korában élünk, ami azt jelenti, hogy a pénz azok felé áramlik, akik meg tudják szerezni és fenn tudják tartani az emberek figyelmét. Ehhez a gyakorlatban olyan hirdetés kell, ami mellett nem lehet elmenni anélkül, hogy rákattintanál.

Nézzük, hogyan fogj hozzá a szövegírás kihíváshoz.

A hirdetés első felütése: a vágyak és a problémák

Úgy szeretnél beszélni a termékedről, szolgáltatásodról, hogy arra a címzett vásárlással reagáljon?

Megvan a módja. Képzeld magad tolmácsnak, amikor alkotói műhelyedben a hirdetés készül! Az objektív tulajdonságokat, műszaki adatokat le kell fordítanod az előnyök és a problémák nyelvére, hogy egy rövid, akár félperces, de emberi sztorin keresztül tudd megszólítani a célpiacodat.

Ez a történet arról szól, hogy a címzett magára ismer a hirdetésed nyitó kérdésében. Mintha tükörbe nézne: önmagát látja benne.

Az a legjobb, ha ehhez egy praktikus élethelyzetet választasz, amiben a műszaki adat (emberi) előnnyé, a termék által biztosított haszonná válik.

Például ha fúrófejeket adsz el, akkor ne azzal kezdd, hogy ezek anyagát, hosszát, származási helyét ismerteted. Beszélj röviden arról, hogy ezzel meglehet az a tízcentis lyuk a falban, ami a szereléshez, ez meg végső soron a rendezett otthonhoz és a békés családi élethez kell.

Nem muszáj bohóckodni, inkább empatizálj!

Nem mindig a szójátékok, a humoros megoldások azok, amik mindent visznek a hirdetésben. Gondolj egy átlagos felfogású emberre, akit nem érdekelnek a szójátékok, és máris előtted áll a célpiacod zöme!

Nekik kell érteniük a hirdetést ahhoz, hogy hasson a szöveg, mert olyasmit senki sem fog vásárolni, amiről azt sem tudja, hogy micsoda.

Sokan szórakoztatni akarják a célpiacukat, de a reklámdíjak elnyerése helyett fontosabb az, hogy a szöveg testreszabott legyen, mintha az olvasó a saját belső párbeszédét hallaná „kihangosítva”, kivetítve saját maga elé.

Ha nem (csak) azon gondolkodsz, hogy miként nevettesd meg az embereket, hanem inkább abból indulsz ki, hogy mi okozza az álmatlan éjszakáikat, akkor ütős hirdetést fogsz tudni írni, és nagy eladásaid lesznek.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!