
Mindenki beszél a personal brandről, rengeteg tippet kaphatunk arról, hogy miként alakítsuk ki. A koncepció önmagában hibás: tetteink és mi magunk vagyunk a brandünk.
Éppen ezért kell megtalálnunk azokat a tetteket, amik minket fémjeleznek. Ahogy Barney Stinson-éknál volt YouTube guy, úgy nekünk is valamilyen guy vagy girl szerepbe kell bújnunk. Ebben tudnak produktivitási trükkök segíteni.
A 2017-es Evolution konferencián részt vevők közül többen kitöltöttek egy kérdőívet.
Ebből a kis kutatásból és a saját tapasztalataimból megosztok néhány tippet, ami másnak is bejöhet.
Kezdjük azzal, hogy milyennek gondoljuk a jó personal brandet. A legtöbbet használt szó a „hiteles” volt. Mellette többen gondolják úgy, hogy bizalomra épül és ösztönöz; valamint a teljesítmény határozza meg. Fontosnak tartották a résztvevők, hogy egyéni legyen és mindenki számára egyértelmű; ehhez pedig ápolni kell a személyes márkánk.
Hitelesség, bizalom, egyéni. Jól hangzó szavak, de mit is jelentenek? Ahogy fentebb is írtam, csakis a tetteink beszélnek önmagukért. Mondhatunk bármit, de ha bort iszunk és vizet prédikálunk, hamar negatív kép formálódik rólunk. A negatív kritka pedig gyorsabban terjedhet, mint a futótűz. Bárhogyan próbáljuk magunk marketingelni, reklámozni, a tetteink alkotják a márkánk.
![]() |
Én teljesen egyet tudok érteni az ábrával, tetteink láthatóan a legfontosabbak közé tartoznak. Éppen ezért kell megfelelő szokásokat kialakítanunk, ezek pedig az internetes „buzz” szó, a produktivitás alá esnek.
5 szabály, ami kis lépésnek tűnik, de nagy hatást gyakorolnak. És már ma el tudod kezdeni!
Minden napra határozz meg egy “nagy” feladatot, amire 2-3 órát szánsz. Fontos, hogy ezalatt az idő alatt ne foglalkozz mással, ne multitaskolj.
Tarts fél óránként 5 perc szünetet. Állj fel, mozogj, igyál vizet. Több, kisebb szünet pozitív hatással lesz a teljesítményedre, azaz a tetteidre.
Mindig adj határidőt a feladataidnak. Ezzel saját magad és csapatod számára is elszámolható és kiszámítható képet fogsz mutatni.
Alakítsd előre az utazási időd. A munkába járás napi 30 perctől akár 2 órát is igénybe vehet. Ez rengeteg idő! Akár autóval, bringával vagy tömegközlekedéssel jársz, tervezz előre és használd ki az időd. Tölts le hangoskönyveket, podcastokat, vagy akár beszélj meg telefon-meetingeket. Így utazás közben letudhatsz olyan fontos megbeszéléseket, melyekhez nem kell a személyes részvétel. (A Facebooknál például sokszor inkább felhívják egymást, minthogy 5-10 percet sétáljanak egy személyes meetingre. Ha napi 3 ilyen meeting van, már fél órát tudtunk spórolni.)
E-mailezz munkaidőn kívül. Ha nem kötelező a munkád miatt a gyors válaszidő - tehát nem rendezvényszervező, szerkesztő vagy rövid határidőre dolgozó valaki vagy -, akkor ne nézd az e-mailed 9 és 5 között. Próbálj meg reggel 8-9 és délután 5-7 között e-mailezni. Rengeteg e-mail megoldódik “magától”, te pedig kevésbé leszel stresszes és jobban fogsz tudni fókuszálni. A merészek akár beállíthatnak egy automatikus választ, olyat mint amit utazáskor szoktunk használni. Ebben leírhatod, hogy fontos munka miatt csak naponta kétszer nézed az e-mailed. Ha fontos, hívjanak fel vagy keressék XY-t. Ijesztően hangzik? Az is, de az eredmény és a hatása varázslatos. Produktívabb leszel a nap során, mások pedig tisztelni fognak a bátorságodért és szabályrendszered miatt.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Marketing