Hogyan áll a hazai programmatic-helyzet?

Hogyan áll a hazai programmatic-helyzet?
Az IAB Hungary Programmatic munkacsoportja elkészíti a PiacTÉR-KÉP-et, amelyet aztán rendszeresen frissítenek is. Alább elmondjuk, mi ez, és miért lesz nagyon jó a piacnak!

A PiacTÉR-KÉP projektet Vándor Attila, a munkacsoport vezetője mutatta be az Evolution konferencián. Ennek az a célja, hogy egy helyen, mindenki számára hozzáférhetően összegyűjtse, hogy milyen privát programmatic inventory érhető el a hazai médiában. A kezdeményezés segíteni kívánja az információhiányból eredő vásárló oldali gátak leküzdését - olvasható az IAB blogján.

Az első hazai programmatic kutatásból ugyanis az derült ki, hogy miközben nagy az érdeklődés és ezzel az elvárások is a programmatic irányában, az információhiány miatt a hirdetőkben vannak bizonytalanságok. Az IAB eddigi tapasztalatai pedig azt mutatják, hogy a programmatic vásárlás a legtöbb hirdető esetében a nyitott (open auction) piactér tapasztalai alapján tudott tovább fejlődni a privát piacterek (private market places, PMP) irányába.

Az IAB megkezdte az adatgyűjtést a Programmatic PiacTÉR-KÉP felrajzolásához, ehhez önkéntesen bármely hazai médiatulajdonos csatlakozhat. A “térkép” kizárólag olyan lehetőségeket szerepeltet, amelyek minden hirdető számára elérhetőek, és a kiadók részéről publikusak. Ennek értelmében az egyéni megállapodások (private deal-ek) nem képezik tárgyát ezen kiadványnak.

Vándor Attilát, a munkacsoport vezetőjét is megkérdeztük a projektről. S hogy mit mondott? Azért ide kell kattintani!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: programmatic