Hét egymondatos szövegírás tipp a gyors eladásért

Hét egymondatos szövegírás tipp a gyors eladásért
Nincs időd szakkönyveket tanulmányozni, de szeretnél képben lenni a szövegírás világszerte legjobban bevált fortélyaival? Kezdd ezekkel a párszavas tippekkel, amik minden körítés nélkül ízelítőt adnak a lényegről. Méghozzá anélkül, hogy feleslegesen rabolnák az értékes idődet. Íme hét szövegírás fortély, ami begyorsít!

1. Kérd, hogy képzeljék el!
Célod az, mint a hollywoodi forgatókönyvíróknak. Hogy bevond olvasóidat a „cselekménybe”. Ezt a legkönnyebben úgy érheted el, ha közvetlenül felszólítod őket egy kis álmodozásra. Miről is? Hát arról, hogy milyen pozitív érzések és élmények várnak rájuk a vásárlás után.

Az ábrándozásra, képzelődésre való csábítás sokkal hatásosabb a szövegírás terén, mint a száraz leírás. Megmozgatja az olvasóid fantáziáját. Ha egyszer beindul a fejekben a mozi, azzal a figyelem is a Tied. Manapság, a digitális szórakozottság korában ez a legnagyobb érték.

2. Térj gyorsan a tárgyra!
Kicsit a szövegírás is olyan, mint az udvarlás, ez igaz. Csakhogy ma már az udvarlás se a régi. Hosszas bevezetők helyett elöl mindig a lényeg álljon, és csak aztán a részletek! Indíts kevés szóval! Ha az olvasód már horogra akadt, jöhet a bőbeszédűbb kifejtés. Hiszen ezt úgyse hallgatná meg, ha nem értesülne már az elején a legfőbb előnyről.

3. Járjon jól, ha Rád hallgat!
Ehhez pedig mindig az áru tulajdonságaiból vezesd le az előnyeit. Ne az előnyökből a tulajdonságokat. Látszólag ez is fordított logikára épül, akárcsak az előző tipp. De a gyakorlatban ez így működik

Pl. időmenedzsment appot árulsz elfoglalt cégvezetőknek? Akkor az elején ne a műszaki apróságokat részletezd. Csak miután szépen megrajzoltad az utópiát a gondtalan életről, több szabadidőről, akkor térhetsz rá arra, hogy ezt milyen zseniális szakmai újítások teszik lehetővé a termékedben.

4. Ígérj bepillantást a kulisszák mögé!
Hogyan készül? Hol a nyitja és mi a titka? Az emberek kíváncsiak. Imádnak titkokat kilesni. Remek alkalom ez arra, hogy részletezd, milyen értéket adsz. Ha csakis a beavatottaknak szánt infókat ígérsz, máris nagyobb figyelemre számíthatsz mindenki részéről.

5. Tegyél róla, hogy hasson a cím!

Akár a hírleveled tárgysoráról, akár értékesítési szövegedről vagy blogcikked címéről van szó, a legjobban működő címsorok rendszerint négy figyelemfelkeltő elemre épülnek. Ezek a következők: önérdek, újdonság, kuriózum, egyszerű megoldás.

„Koldusból királyfi 1 nap alatt: szimpla házi szerekkel elvégezhető varázslat”. Megmosolyogtató példa a mesebeli képletre, amiben mind a négy felsorolt elem benne van. Lehet rajta nevetni, hiszen viccnek is szántuk. De a vicc az, hogy van olyan célcsoport, amire ez tök jól hatna.

6. Kelts egy kis irigységet!
Írd le, hogy mások már mennyit vettek abból, amit eladsz! Na és máris az előnyeit élvezik. Most elégedetten mosolyognak egymásra ezen az elit körön belül, amihez az olvasód csatlakozhat a vásárlás által.

7. Egyszerűsítsd a rendelést!

Sokszor csak az kell a sikerhez, hogy félreálljunk a saját utunkból. Láttál már olyan rendelési űrlapot, ami még a cipőméretedet és az általános iskolai padtársad nevét is bekérte, csak hogy vásárolni hagyjon? Ha nem pont online cipőboltod van, akkor ezt inkább hagyjuk! Ne kelljen n+1 lépést végrehajtani a lezárás gomb körül. Legyen elég egy.

Ne feledd: a sebesség korát éljük. A Csillagok háborújának Leia hercegnője, Carrie Fisher mondta viccesen: „nekem az azonnali kielégülés se elég gyors”. Közelítsd meg ezt szem előtt tartva a célközönséged, és meglátod: vásárlással fog reagálni!

A Langmár Kommunikáció Csapata

http://langmar.hu/

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!