Hatékony, figyelemfelkeltő és meghökkentő reklámfelület a pizzásdoboz belső oldala

Hatékony, figyelemfelkeltő és meghökkentő reklámfelület a pizzásdoboz belső oldala
Az ötletgazda P Box Marketing adatai szerint elérhetők vele a 18-35 év közti budapesti fiatalok.

Budapesten havonta akár 150 ezer fiatalt érhet el egy új hirdetési szolgáltatás. A P Box Marketing ugyanis a Pizza King Express fővárosban kiszállított pizzásdobozainak belső felületét értékesíti reklámcélokra.

„Hirdetés pizzásdoboz belső oldalán eddig még nem volt Magyarországon, éppen emiatt egyedülálló hirdetési felület” – mondja Simkó-Nagy Tamás, a P Box Marketing alapítója. „Az ötlet pont attól zseniális, hogy nagyon egyszerű, kézenfekvő, bárkinek eszébe juthatott volna. De nem jutott eszébe, vagy ha fel is merült benne, nem csinálta meg.

Arra a kérdésre, mi adta az ötletet, azt válaszolta „Furcsa volt, hogy a pizzásdobozt kinyitva van egy viszonylag nagy, üres felület, amit senki nem használ promóciós célra. Arra gondoltam, miért kellene üresen hagyni? Legyen rajta valami!”

Simkó-Nagy Tamás úgy véli, a doboz belső oldalán elhelyezett hirdetés hatékonyabb, figyelemfelkeltőbb, sőt, meghökkentőbb reklámeszköz, mint a már megszokott hirdetési felületek. A reklámok elkészítéséhez a Nébih által engedélyezett anyagokkal dolgoznak, és a hirdetések az általuk kifejlesztett technológiával kerülnek a pizzásdoboz belső felére.

Kiknek jó a pizzásdobozon hirdetni? Elsősorban olyan cégeknek, akik a fiatalokat akarják megcélozni. A Pizza Kingtől nagyobbrészt a fiatal korcsoportok (18-35 évesek) vásárolnak Budapesten, ezt támasztják alá a regisztrációkból és a Facebook-oldal adataiból kinyert statisztikák.

„Sokan azt mondják a reklámszakmában, hogy a fiatalok reklámblokkolót használnak az interneten, ha a tévében a reklámszünet jön, átkapcsolnak máshova vagy kimennek a szobából, ezért nehezebb őket hagyományos úton elérni. Amikor azonban valaki házhoz rendel egy pizzát, a doboz belső felét hosszú ideig látja” – magyarázza Simkó-Nagy Tamás. „Ezen kívül a hirdetés egy kifejezetten kellemes élménnyel, a kedvenc étel fogyasztásával kapcsolódik össze.”

Egyelőre még csak Budapesten érhető el ez a szolgáltatás, ám később szeretnének minden megyében jelen lenni, hogy a helyi vállalkozások is olyan felületet kaphassanak, amelyen a szolgáltatásukat vagy a termékeiket promotálják.

És hogy mi mindent lehet hirdetni pizzásdoboz belső oldalán? A P Box Marketing alapítója szerint széles a skála. Nem csupán az FMCG szektorban működő cégek hirdethetnek ezen az új felületen, hanem mások is, a webáruházaktól a videojáték-kiegészítőket forgalmazó informatikai cégekig. Akár álláshirdetésekre, munkahelyek bemutatására is használhatják a munkaerő-kölcsönző cégek vagy a nagyvállalatok. De még a divatmárkák számára is izgalmas megjelenési forma lehet, illetve barandépítéshez is hasznos eszköz.

„Aki meglátja a hirdetést, először nyilván meglepődik, hogy ez mennyire jópofa, mennyire furcsa, mennyire érdekes, mert ilyennel még nem találkozott” mondja Simkó-Nagy Tamás. „A kedvenc ötletem egy őrületesen nagy QR kód. Amikor a vevők kinyitják a pizzásdobozt, nem tudják, mit keres ott, de mindenkinek a keze ügyében van egy okoseszköz, amivel be tudja olvasni a kódot, ami mondjuk egy honlapra, egy akcióra vagy egy nyereményjátékhoz vezet. De ennek kidolgozása legyen a kreatív szakemberek feladata, én csak segítettem egy ötlettel, amit ingyen adok számukra a pizzásdobozra megrendelt hirdetéseik mellé.”

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!