Hányadán is állunk a tartalommarketinggel?

Hányadán is állunk a tartalommarketinggel?
A hazai vállalatok az elmúlt 3-4 évben kezdték el felfedezni a tartalommarketinget, ám a legtöbben még csak óvatosan kóstolgatják ezt a kommunikációs formát.

 

Minden új szemlélet bevezetését az üzleti, szervezeti, kulturális stb. feltételek sokasága határozza meg. Így van ez az évek óta terjedő tartalommarketing esetében is, melynek fejlettségét a nemzetközi szakirodalomban is elterjedt ötfokozatú tartalommarketing-érettségi skála mutatja meg.

A felmérés háttere

A tartalomalapú marketinges megoldások tervezésével és kivitelezésével foglalkozó ContentPlus Kft. 2017.júniusában a LinkedIn közösségi hálózaton keresztül 1.500 marketinggel és kommunikációval foglalkozó szakembert kért fel 12 kérdésből álló online kérdőívének kitöltésére. A felmérés célja a hazai vállalatok tartalommarketing-érettségének szondázása volt. A megadott határidőig 145-en töltötték ki a kérdőívet.

A legfontosabb válaszok

A kapott válaszok alapján a hazai vállalatok 60 százaléka alkalmazza a tatalommarketinget és tervezi annak továbbfejlesztését, ami az újszerű kommunikációs forma ellenére magas aránynak tekinthető. Ennek az értéknek azonban több másik szám is ellentmond:
Csupán a vállalatok 20,7 százalékánál működik tartalommarketingre szakosodott csapat.
A cégek 73,8 százalékánál egyáltalán nincsen tartalommarketingre elkülönített büdzsé, vagy azt csak a digitális csatornákra elkülönített büdzsék tartalmazzák.
A felmérésben résztvevő cégek 79,3 százalékánál csak ad-hoc tartalomkészítés folyik, vagy a tartalmak a termékek előnyeire és marketinges kampányok támogatására készülnek. (A tartalommarketing soha nem a termékekről, hanem az ügyfél/vevő problémáiról szól és nem kampányszerű.)
Meggyőződésünk, hogy a számok közötti ellentmondás a tartalommarketing fogalmának lazább, megengedőbb használatóból származik.

A hazai tartalommarketing-érettség indexe

Az összes válasz értékelése után készítette el a ContentPlus a 2017-es magyar tartalommarketing-érettségi indexet.
A kapott 2,5 érték jól tükrözi, hogy miközben a vállalatok egy szűkebb csoportja (9-16 százalék) egy, vagy több szempontból is elérte a skála 4-es, vagy akár 5-ös pontját, a többség még csak a tájékozódásnál, vagy az óvatos próbálkozásoknál tart. Várható, hogy a következő években a hagyományos „push” marketing hatékonyságának további csökkenése és az „élcsapat” sikerei tovább gyorsítják majd a tartalommarketing terjedését.
“Bár a felmérés tanulságait elemezve számos kritikai észrevételt tettünk, úgy látjuk, hogy a helyzet egyáltalán nem rossz. A hazai vállalatok nagyon rövid idő alatt jutottak el a skála elejétől (véletlenszerű, ad-hoc próbálkozások) a tudatos megoldások jelenlegi szintjére. Ha tartják ezt a lendületet, a következő felmérés alkalmával a legjobbaknak talán már a csúcsra is sikerül feljutniuk -értékelte a felmérést Pécsi Ferenc tartalomstratéga, a ContentPlus társ-alapítója.

A felmérés részletes elemzése itt olvasható: https://contentplus.hu/blog/2017/07/04/magyar-vallalatok-tartalommarketing-erettsege/

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!