A biztonságos közlekedéssel való ismerkedést nem lehet elég korán kezdeni, hiszen a fiatal korosztály, akik eleinte gyalogosan vagy kerékpárral közlekednek a különösen veszélyeztetett csoportba tartoznak. A HUMDA kiemelt célja a súlyos és halálos kimenetelű közlekedési balesetek számának radikális csökkentése, ezért a korosztályi jellemzőknek megfelelő óvodai, általános iskolai szempontok alapján közlekedésbiztonsági animációs kisfilmeket készített az Ügynökség. Ennek a munkának fontos eleme a társadalom széleskörű, szemléletformáló edukációja, amely a nemzetközi jó gyakorlatok megismerésével és átvételével, innovatív technológiák bevonásával, valamint az Európai Unió és az ENSZ balesetmegelőzési irányelveinek figyelembevételével történik.
– A gyerekek a jövő közlekedői, így nem lehet elég korán kezdeni az edukációjukat. Kommunikációs szempontból azt vizsgáltuk meg, hogy milyen formában érhetjük el őket és a szüleiket, nagyszüleiket a leghatékonyabban. Az animáció egy örök megoldás, amely megfelelő formában és minőségben hosszútávon válhat mindenki hasznára. Online videómegosztó platformokat már rengetegen néznek ebben a korosztályban, így itt tudjuk őket a legjobban elérni. Bízunk benne, hogy ez a kampányunk is legalább olyan sikeres lesz, mint számos korábbi közlekedésbiztonsági aktívitásunk; a „Nem vagy egyedül az utakon” közlekedésbiztonsági reklámfilmjeinek például számos rangos hazai és nemzetközi elismerést kaptak – emelte ki Lázár László, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. kommunikációs vezetője.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!