Legalábbis ez derült ki a Google kedden nyilvánosságra hozott dokumentumából, melyet az amerikai Értékpapír és Kereskedelmi Bizottságnak nyújtott be.
A Google science fiction-be illő elképzelése, hogy intelligens reklámokat helyezzen el “többek között hűtőkre, autók műszerfalára, termosztátokra, szemüvegekre és órákra”. A tervek szerint, úgynevezett “Enhanced Campaign”-t vagyis különböző eszközökre szétosztott reklámokat biztosítana az Google Ads előfizetőknek. Ez lehetővé tenné a hirdetők számára, hogy a megfelelő személyeket, az ideális időben érjék el, azon az eszközön, ami a leghatékonyabb számukra.
Az elképzelés egyszerre ijesztő és rendkívül érdekes is. Futurisztikusnak tűnik, hogy például az otthoni termosztát divat tippeket adjon az aktuális időjárás függvényében, vagy a városban furikázva keresési előzményeink alapján kapjunk ötleteket a műszerfalon, hogy épp melyik étteremben ebédeljünk.
A vad találgatásokra reagálva a Google nyilatkozatot adott ki, melyben leszögezte, hogy a nyilvánosságra került információk nem feltétlenül a Google jövőbeni cégstratégiáját tükrözik. Mindenesre, már nem lepődnénk meg ha pár éven belül ez a fajta speciális reklámipar hódítana az egész világon.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!