A Gartner súlyos kijelentésekkel zárja a témában végzett kutatását. A kutatócég szerint 2014 a gamification megoldások 80 százalékának a halálát hozhatja. Az okot a gyengén tervezett megoldásokban látják, illetve abban hogy a cégek többségét továbbra sem érdeklik az ilyen szolgáltatások.
Ennek kapcsán egy elég hosszú cikkben elemzi a gamification helyzetét a CMSWire újságírója. A felvetése tulajdonképpen jogos, hiszen az elmúlt években únásig emlegetett gamification láthatólag mára alig érdekes valakinek. A korai sikerek persze hatalmas lelkesedést keltettek a marketingesek körében, aztán amikor a felhasználók egy idő után megunták a Foursqueren való jelvény gyűjtögetést az érdeklődés is kezdett alábbhagyni.
Ennek ellentmondani látszik, hogy a Bunchball a legnagyobb cégeknek tervez a céljaiknak megfelelő megoldásokat. Az SAP, a Salesforce, vagy az IBM is elégedett ügyfelük, s a céget jelenleg a legmenőbbnek tartják a tartják a szakértők is.
Ennek ellenére azt mutatják a kutatások, hogy a felhasználóknak csak egy része - hogy ez jelentős rész vagy elhanyagolható kisebbség a különböző forrásokban máshogy jelenik meg - érzi hasznosnak a gamification által kínált lehetőségeket.
A vita folyik és gyanítható, hogy nem az érintett cég illetve nem a kutatók fogják eldönteni a kérdést, a felhasználók saját maguk hoznak majd ítéletet a gamificationról, ha számukra haszontalan lesz a megoldások hozzáadott értéke.
A gamification sorsa tehát jórészt azon múlik majd, hogy sikerül-e megújulnia, új ötletekkel előállnia a jelenleg jól futó cégeknek az eddigi badge gyűjtögető rendszerhez képest valami igazán nagy újítással újra elkápráztatva a felhasználók millióit.
Az biztos, hogy itthon még szavunk sincs a jelenségre és ha ilyen gyorsan kifut a köztudatból nem is nagyon érdemes erőlködni a nyelvújítóknak a problémán.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!