Félresikerült kampányba buktak bele a Red Bull amerikai vezetői

Félresikerült kampányba buktak bele a Red Bull amerikai vezetői
A Red Bull kirúgta az észak-amerikai divízójának vezérigazgatóját, Stefan Kozakot, Amy Taylor marketingvezetőt valamint a kulturális marketing globális igazgatót, Florian Klaass-t.

A kirúgásokra azután került sor, hogy a márka egyébként is össztűz alá került a George Floyd meggyilkolása utáni tüntetések megalakulásával, több száz Red Bull alkalmazott írt nyílt levelet a vezetőségnek, amikben elítélik a márka hallgatását a Black Lives Matter-mozgalom kapcsán, és kérték, hogy a vállalat is vegyen részt a rasszizmus felszámolásáért folytatott küzdelemben, olvasható a Kreativ Online-on.

Erre a helyzetre sikerült lapot húzni egy meetingen, ahol az egyik prezentáció során megmutattak egy mémet, ami egy világtérképen ábrázolta, hogy az amerikaiak milyen rasszista sztereotípiákat használnak a különböző országokra – Kínára az volt írva, hogy „itt készülnek a cuccaink”, Mexikóra az, hogy „ők mossák a szennyesünket” Afrikára az, hogy „innen származnak az állatkerti állatok”, a Közel-Kelet felett pedig simán csak a „gonosztevők” felirat virított.

A mém bemutatását Klaass hagyta jóvá, azonban a board humorérzéke már nem volt összhangban az övével. Az Adweek a Business Insiderre hivatkozva azt írta, hogy az esetet követően az igazgatótanács írt egy memót, amiben emlékeztetik arra az alkalmazottakat, hogy minden formájában elutasítják a rasszizmust, viszont azt, hogy a vezetők távozásának köze van ehhez a konkrét ügyhöz, nem erősítették meg.

Klaass részlegét egyébként is zsugorítják, a kulturális marketing programjaitól a források egy részét átcsoportosítják máshová. Amíg nincs új vezér, addig az igazgatótanács tagjai vezetik a céget.

A teljes cikk itt olvasható...

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: mém, márka, vezető, bukás