Ezeket tartsd szem előtt, mielőtt döntést hozol a reklámköltségekről

Ezeket tartsd szem előtt, mielőtt döntést hozol a reklámköltségekről
Felsorolni is hosszú volna, milyen nehézségek sorakoztak fel az elmúlt egy évben: a meredeken emelkedő infláció, az elszabadult energiaárak, az akadozó ellátási láncok és az orosz-ukrán háború csak pár ezek közül. Mind az üzleti eredményesség ellen ható tényezőknek tűnnek, mégis van esély arra, hogy sikereket érj el az online hirdetéseid révén. Hogyan? Daniel Knapp, az IAB Europe vezető közgazdásza foglalta össze a Meta Marketing Summit EMEA 2023 konferencián.

Daniel Knapp előadásában felhívta a figyelmet arra a jellemző gazdasági trendre, miszerint, ha a makrogazdasági mutatók stagnálnak, esetleg csökkennek, azt is meghaladó mértékben fogják vissza a cégek a reklámköltségüket. A reflexszerű viselkedés ellenére hozott 4 olyan szempontot, amely egyéb megoldási stratégiák megfontolására ösztönözhetik a reklámbüdzsék felelőseit.

  1. A csökkenő munkanélküliségi trend velünk marad: A közgazdász szerint ugyan 2023-ban számolni lehet minimális emelkedéssel a térségben, ám szó sincs róla, hogy hosszú távra fordul meg a csökkenő munkanélküliségi trend. Ez azért fontos, mert ameddig az embereknek van munkája, és ezzel együtt bevétele, számolhatunk fix vásárlóerővel.
  2. Sokan vannak, akik a havi bevételük nagy részét szabadon költhetik el: Knapp rávilágít, hogy az elmúlt 20 évben folyamatosan nőtt a háztartások nem létfenntartásra fordítható költségkerete.
  3. A koronavírus alatt hozzászoktunk az online vásárláshoz, és nem fogunk róla leszokni: Az IAB Europe adatai szerint a britek 75%-a vásárolt online az elmúlt egy évben.
  4. A reklámtorta összetételét tekintve nem fog csökkeni a digitális eszközök aránya: Knapp előrejelzése szerint a jelenlegi kb. kétharmados arány 2027-re eléri a háromnegyedet a tradicionális reklámköltéshez viszonyítva. Az eszközök közül kiemelkednek az online videós hirdetések, melyek esetén 5 év alatt 75%-os erősödést prognosztizál.

A vezető közgazdász előadását megtekintve tisztább képet kaphatsz róla, hogy a számos egyidejűleg tapasztalt krízis ellenére is bőven akadhat potenciális bővülésre.

Február elején került sor a Meta Marketing Summit EMEA 2023 rendezvényre, ahol a Meta vállalati és meghívott szakértői egy online konferencia keretében praktikus tanácsoktól kezdve a te bizniszedre is hatással lévő megatrendeket mutattak be a reklámszakma érdeklődőinek. Még több izgalmas szakmai tartalomért nézd végig, mi mindent publikált azóta a Meta.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Szabó Virág

Majdnem egy évtizedes tapasztalattal rendelkező kommunikációs szakember. Pályáját az akkori piacvezető PR-ügynökségnél kezdte. Több mint hat évet töltött ügynökségi oldalon, elsősorban külső PR-hez és …


Címkék: Meta, Marketing, Reklám, IAB