
Daniel Knapp előadásában felhívta a figyelmet arra a jellemző gazdasági trendre, miszerint, ha a makrogazdasági mutatók stagnálnak, esetleg csökkennek, azt is meghaladó mértékben fogják vissza a cégek a reklámköltségüket. A reflexszerű viselkedés ellenére hozott 4 olyan szempontot, amely egyéb megoldási stratégiák megfontolására ösztönözhetik a reklámbüdzsék felelőseit.
- A csökkenő munkanélküliségi trend velünk marad: A közgazdász szerint ugyan 2023-ban számolni lehet minimális emelkedéssel a térségben, ám szó sincs róla, hogy hosszú távra fordul meg a csökkenő munkanélküliségi trend. Ez azért fontos, mert ameddig az embereknek van munkája, és ezzel együtt bevétele, számolhatunk fix vásárlóerővel.
- Sokan vannak, akik a havi bevételük nagy részét szabadon költhetik el: Knapp rávilágít, hogy az elmúlt 20 évben folyamatosan nőtt a háztartások nem létfenntartásra fordítható költségkerete.
- A koronavírus alatt hozzászoktunk az online vásárláshoz, és nem fogunk róla leszokni: Az IAB Europe adatai szerint a britek 75%-a vásárolt online az elmúlt egy évben.
- A reklámtorta összetételét tekintve nem fog csökkeni a digitális eszközök aránya: Knapp előrejelzése szerint a jelenlegi kb. kétharmados arány 2027-re eléri a háromnegyedet a tradicionális reklámköltéshez viszonyítva. Az eszközök közül kiemelkednek az online videós hirdetések, melyek esetén 5 év alatt 75%-os erősödést prognosztizál.
A vezető közgazdász előadását megtekintve tisztább képet kaphatsz róla, hogy a számos egyidejűleg tapasztalt krízis ellenére is bőven akadhat potenciális bővülésre.
Február elején került sor a Meta Marketing Summit EMEA 2023 rendezvényre, ahol a Meta vállalati és meghívott szakértői egy online konferencia keretében praktikus tanácsoktól kezdve a te bizniszedre is hatással lévő megatrendeket mutattak be a reklámszakma érdeklődőinek. Még több izgalmas szakmai tartalomért nézd végig, mi mindent publikált azóta a Meta.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!