Ezek lesznek 2023 legfontosabb SEO trendjei

Ezek lesznek 2023 legfontosabb SEO trendjei
Habár a PR és marketing világára folyamatos változás jellemző, az online marketing legképlékenyebb területe kétségkívül a SEO, azaz a keresőoptimalizálás. Ha te is szeretnéd felkészíteni márkádat 2023 legfontosabb SEO trendjeire, akkor az alábbi útmutató neked készült.

Muszáj lesz foglalkozni a TikTok SEO-val

A TikTok egy népszerű mobilalkalmazás, amellyel a felhasználók rövid videókat készíthetnek és oszthatnak meg a nyilvánossággal - írja a Marketingprofesszorok.Az alkalmazás már 2019-ben megelőzte az Instagramot az elsőszámú videómegosztó alkalmazásként. Egy tanulmány szerint a TikToknak 2021-ben 656 millió felhasználója volt, és ez a szám csak növekedni fog az elkövetkezendő év során.

A TikTok felhasználóinak több, mint 60%-a a Z-generáció képviselői, és egyre többet használják a platformot felfedezésre a Google helyett. Nem csoda, hogy a marketingesek is felfigyeltek erre az új közösségi platformra. A megfelelő stratégiával te is kihasználhatod a TikTok nyújtotta lehetőségeket – íme néhány hasznos tipp ehhez:

Használj hashtageket

A #hashtagek a legtöbb platformon a tartalmak megjelölésére és kategorizálására használatosak. Ezek a kattintható címkék segítenek a felhasználóknak rátalálni a hasonló jellegű tartalmakra.

A hashtagek használatával megcélozhatod azokat a kifejezéseket, amelyek fontosak márkád számára, és fellelhetőbbé teheted tartalmaidat célközönséged részére.

Használj kulcsszavakat

A kulcsszavak azok a szavak és kifejezések, amelyek videódat írják le és jellemzik. Videóid feltöltésekor ne felejtsd el elhelyezni ezeket annak rövid leírásában. Ezek a kifejezések is segítenek majd rátalálni videóidra azoknak, akik ilyen témájú tartalmakra keresnek éppen rá.

Készíts releváns tartalmú videókat

Készíts olyan TikTok videókat, amelyeket célközönséged érdekesnek és hasznosnak tart majd. Ha márkád kerti szerszámok értékesítésével foglalkozik, akkor megoszthatsz például néhány hasznos tippet a fák téli metszéséről. Egy fitneszstúdió például egy egyszerű bemelegítési rutint mutathat be kezdők számára, és így tovább. A lényeg, hogy a videó valamilyen értéket is kínáljon.

Használj vizuális elemeket

A képek, GIF-ek és egyéb vizuális elemek segítenek kifejezni a videó üzenetét, és megragadják a nézők figyelmét.

2. Használj strukturált adatokat

A Strukturált adatok azok a weboldalakat leíró adatok, amelyeket valamilyen számítógépek által is könnyedén olvasható formátumban (JSON-LD, RDFa, Microdata stb.) jelöltek meg. Ez segít a keresőmotoroknak értelmezni az oldalak tartalmait és hogy hogyan kapcsolódnak egymáshoz ezek az oldalak. A Strukturált adatokat a weboldalak forráskódjában szokás elhelyezni, vagy „megjelölni”.

Ezek az adatok azért fontosak a keresőmotorok számára, mert plusz hasznos információkat biztosítanak nekik a weboldalakról. Ha nem kínálsz nekik elegendő információt, akkor nem biztos, hogy a megfelelő keresésekre jelenítik majd meg tartalmaidat a találatok között.

3. A mesterséges intelligencia kora folytatódik

A mesterséges intelligencia a modern marketing egyik legfelkapottabb témaköre. Az M.I. többféleképpen is implementálható kampányaidban, például chatbotok, automatikus emailek és személyre szabás formájában. Egy 2021-es tanulmány szerint az M.I. piaca a marketingben 2028-ra akár a 107 milliárd dollárt is meghaladhatja majd.

4. Ismerd meg a célközönségedet

A marketingesek már rég óta igyekeznek minél többet kideríteni ideális ügyfeleikről. Ahogy átlépünk 2023-ba, a sikeres SEO érdekében mind a felhasználói szándék, mind pedig a felhasználói élmény előtérbe kell kerüljenek. A felhasználói szándék az a cél, amit egy kereső el szeretne érni a lekérdezésével. Ez a cél lehet egy közeli hely felkeresése, egy webhely meglátogatása, egy termék megvásárlása stb.

A felhasználói élmény az, amit egy felhasználó egy webhely látogatása során érez és gondol. Milyen élményeket nyújt számára webhelyed, alkalmazásod, illetve általánosságban a márkád? A webhely sebességét és navigációját például muszáj leszel optimalizálni a legjobb élmények érdekében.

Ezeket a koncepciókat online marketing stratégiád kialakításának első napjától kezdve szem előtt kell tartanod. Lényegében elválaszthatatlanok egymástól, hiszen azonos célt szolgálnak: megoldást találni egy felhasználó problémájára, és/vagy kielégíteni annak valamely igényét. A további trendekről itt olvashatsz!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: SEO, PR