Noha meglehetősen szubjektív és nehézkes feladatnak tűnik a világ legnagyobb vállalatait márkaértékük alapján rangsorolni, az Interbrand nevű vállalat már 16. éve vállalkozik erre a kihívásra és igyekszik objektív adatok alapján felállítani a listát.
Noha igazán nagy meglepetések nincsenek az első néhány helyen, azért érdekességeket találunk szép számmal. Ahogyan az gyanítható volt, idén is a technológiai vállalatok taroltak. Az első 10 helyből 6-ot, míg az első 100-ból 28-at töltenek be különféle informatikai és számítástechnikai gigászok. Korábbi évekhez hasonlóan az első két helyen az Apple és a Google tanyázik, melyeket a dobogó harmadik fokán a Coca Cola követ.
Autógyáraktól kezdve a gyorséttermeken át a befektetési bankokig, minden megtalálható a listán. Érdekes, hogy a készítők a két legértékesebb ruhaipari vállalatnak a meglehetősen különböző Louis Vuitton és H&M vállalatokat találták, közel azonos 22 milliárd dolláros értékkel.
Az összeállítás 3 leghangsúlyosabb meghatározója a pénzügyi teljesítmény, az ügyfeleket, vásárlókat befolyásoló erő és a piaci pozíció adta. Ha kíváncsi, hogy kik szerepeltek a legjobban vagy kik maradtak le a listáról, akkor érdemes lehet átszaladni a legértékesebb 100 márka listáján.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!