
Az online közösség mintegy 92 százaléka használja az emojikat. Ez a szám már önmagában meggyőző érv a hirdetők számára a hangulatjelek alkalmazása mellett. Emellett az sem elhanyagolható szempont, hogy ezeken a szimbólumokon keresztül ugyanazt a nyelvet beszélhetjük, mint a fogyasztóink. Mutatjuk a legjobb tippeket és trükköket, hogy biztosra menjünk - olvasható a marketingmorzsak.hu oldalon.
Győződj meg róla, hogy a használni kívánt hangulatjelnek van értelme
Ezek az ikonok arra valók, hogy hatékonyan kiegészítsék az üzenetünket. Ez viszont csak akkor lehetséges, ha az adott kontextusban is van értelme. Kerüljük el a félreértéseket, és használjuk ezeket az eszközöket egyértelműen, hogy a fogyasztónk ne vakarja a fejét, hogy mit is akartunk ezzel mondani neki.
Ne használj emotikonokat fontos kérdések kommentálásához
Ezek a szimbólumok mindig könnyedek, aranyosak és viccesek, ezért kerüljük a használatukat olyan helyzetekben, amikor kényes és súlyos dolgokról van szó. Amennyiben tehát híreket, közügyeket és politikai tartalmakat kommentálunk vagy promotálunk: hanyagoljuk! Gondoljunk arra, hogy nem mindenki értelmezheti annak, aminek szántuk.
Ne erőltesd
Az emojik a mindennapi reakcióinkhoz tartoznak, ezért ne toljuk túl a használatát, és lehetőség szerint hasson természetesnek. Ez így van abban az esetben is, amikor üzleti célokra használjuk: a könnyed természetesség legyen a kulcs.
Tartsuk szem előtt a márkánk arculatát
Amikor kiválasztjuk a számunkra megfelelő szimbólumokat, akkor mindig fontoljuk meg, hogy mennyire passzol a márkánk üzenetéhez és imidzséhez. Például ha egy könyvelői céget akarunk hirdetni, akkor lehetőleg kerüljük a nevető és a csókot dobó emotikonokat. Vigyázzunk arra, hogy a hangulatjelek használata soha ne legyen sértő a célcsoportjaink számára. A cikk itt folytatódik!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!