Egyre több ember vérnyomása emelkedik meg, ha meghallja, hogy ″influencer″

Egyre több ember vérnyomása emelkedik meg, ha meghallja, hogy ″influencer″
″Szócsőnek használtunk sokszor százezres követőtáborral rendelkező tinédzsereket, alaposan megtömtük a zsebüket és azt vártuk tőlük, hogy nemet is mondanak majd a hitelességük megőrzése érdekében.″ Beszéljük meg, hogy ki/mi az infuencer! Tőrös Balázs ébresztő hangvételű írása.

Az IAB frissen indult 1/1 projektjében gyakran használt szakkifejezések valós, közös tartalmát keresi. Az első ilyen szó az “influencer”. Ehhez kapcsolódóan Tőrös Balázs ébresztő hangvételű írását olvashatjuk.

Influencer.
Néhány hónap leforgása alatt kis túlzással szitokszó lett egy, évszázadok óta a kommunikáció egyik pillérének számító jelenségből. Sokadszor bizonyítottuk be, hogy képtelenek vagyunk az önszabályozásra, és amit lehet, túltolunk. Kimondtuk, majd elhittük, hogy egyes célcsoportokat már nem lehet a hagyományos csatornák okos és összehangolt használatával elérni.

Szócsőnek használtunk sokszor százezres követőtáborral rendelkező tinédzsereket, alaposan megtömtük a zsebüket és azt vártuk tőlük, hogy nemet is mondanak majd a hitelességük megőrzése érdekében.

Végül szabad kezet adtunk nekik, hogy a rengeteg kutatás és ötletelés eredményeképpen létrejövő stratégiai üzenetünket emojikká alakítsák.

Aztán meg megy fel vagyunk háborodva, hogy mi folyik itt.

Pedig tényleg szükségünk van egymásra. Nekünk a tartalmukra, nekik pedig az ötleteinkre és a finanszírozásunkra.

Ha ezt minden fél tisztán látja, akkor az együttműködés eredményeképpen életre kelhet egy szlogen, a célcsoport hiteles tolmácsolásban, a saját formanyelvén találkozhat egy kampány üzenetével, az influencer (broáf!) pedig lehetőséget kap arra, hogy megújulhasson, fejlődhesssen és egyre kreatívabban fejezhesse ki magát.

Ezért dolgozunk, ezért dolgozzunk.

Tőrös Balázs, Fastbridge, Head of Concept Team

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!